رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد
رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه نمی‌توان جلوی ورود پرندگان مهاجر را گرفت احتمال ورود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به خوزستان وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 12 January 2018

شکرالله سلمان زاده با اشاره به وجود برخی احتمالات در رابطه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اظهار کرد: تاکنون هیچ نوع مورد مشکوکی مبنی بر ورود این بیماری به استان گزارش نشده است.

وی بابیان اینکه این بیماری هیچ‌گونه مخاطراتی برای انسان ندارد، گفت: آنفلوانزای پرندگان افراد را بیمار نمی‌کند، این بیماری وارد استان خوزستان نشده اما استان‌های اصفهان و لرستان و به‌طور کل 15 استان را تاکنون درگیر کرده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بابیان اینکه امکان ورود آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان جلوی ورود پرندگان مهاجر را گرفت احتمال ورود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به خوزستان وجود دارد.

وی به اشاره به برخی تصمیمات صورت گرفته در شورای سلامت خوزستان مبنی بر جلوگیری از ورود این بیماری به استان، افزود: مقرر شد تا اطلاع ثانوی مرغ زنده از خارج استان وارد نشود ضمن اینکه تخم‌مرغ از جاهای مطمئن خریداری شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار