دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور خبر داد:
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: نزدیک به 47 هزار خادم داوطلب بدون دریافت حتی یک ریال در حال خدمت به زوار راهیان نور هستند.
کد خبر: ۵۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 11 January 2018

سردار نادر ادیبی در جلسه تقدیر از خادمین بهداشت و درمان راهیان نور که امروز (21 دی ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس مظهر وحدت و یکپارچگی مردم ایران برای عزت و سربلندی بود و در این دوران سخت و پرتنش، ملت ایران همه با هم پیروز شدند و اجازه ندادند که دشمن حتی یک وجب از خاک کشور را به اشغال در بیاورد و با پیروزی، جنگ را به اتمام رساندند.

وی افزود: ثمره عزت و افتخاری که در دوران دفاع مقدس به دست آمد، وجود جوانان موفق و خلاق است که در حال حاضر در کشور در حال رشد هستند و پیشرفت کشور مرهون شهدا، آزادگان و ایثارگرانی است که در آن دوران، سخت مجاهدت کردند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: با اقتداری که شهدا و رزمندگان اسلام برای ما آفریدند، کشور ما علیرغم سختیها و تحریمهایی که دشمنان بر ما وارد کردند، موفق شد که با پیروزی به بلندیهای اقتدار و عزت دست پیدا کند.

ادیبی با بیان اینکه کشور ما خواهد توانست به عنوان یک کشور مقتدر و آزاده در جهان خود را نشان دهد، ادامه داد: ما علیرغم هجوم همه جانبه قدرتهای استکباری که برای سرکوب ملت ایران تلاش کردند و شواهد آن در همه روزهای دفاع مقدس قابل مشاهده بود، به پیروزی رسید.

وی افزود: هیچوقت فراموش نمی کنیم در روزهایی که با سختی و ظلم فراوان، دست عنایت الهی بر کشور ما وجود داشت و ملت ما در کنار یکدیگر موفق شدند سرپنجه های دشمن را به شکست وادار کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور بیان کرد: این گویشهای انقلاب اسلامی مرهون تلاش شهدای گرانقدر ما است و در حال حاضر مشاهده می کنیم که مردم چه شوقی برای حضور در مناطق عملیاتی دارند.
ادیبی تصریح کرد: حضرت آقا فرموده بودند راهیان نور یک فناوری برای به دست آوردن گنج عظیم دفاع مقدس است. بنابراین راهیان نور یک امر راهبردی و فرهنگی برای آشنایی جوانان و حوادث و اتفاقات بزرگ دفاع مقدس است.

وی با اشاره به سختیهای عملیات کربلای 5 در دوران دفاع مقدس گفت: تنها در یک منطقه کوچک در عملیات کربلای 5 که آغاز آن 35 کیلومتر مربع و پایان آن 75 کیلومتر مربع بود، با 400 قبضه کاتیوشا به سمت رزمندگان ما شلیک می شد و تقریبا حدود 16 هزار گلوله کاتیوشا به طرف رزمندگان پرتاب می شد و علاوه بر اینها توپخانه های سنگین و هلیکوپترها نیز به سمت رزمندگان، آتش می ریختند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عنوان کرد: علیرغم آتش سنگین دشمن و حجم گسترده نیروهای پیاده و حمایت همه جانبه غرب و شرق، موفق شدیم عملیات کربلای 5 را با برتری پشت سر بگذاریم که یک امتیاز بزرگ برای جنگ بود.

ادیبی بیان کرد: این عملیات سنگین گذشته و عملیاتهای بیشتری را پیش رو داریم و حضرت آقا فرموده اند خرمشهرهای دیگری در پیش رو است. ما باید برای پیروزی آینده با اقتدار و مجاهدت بیشتر، کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس یکی از ارکان سلامت رزمندگان بود و با همت جامعه پزشکی در صدها مرکز اورژانس و بیمارستان صحرایی و بیمارستانهای شهرهای کشور تلاش شد سلامت رزمندگان را تأمین کنند. یکی از افتخارات جامع پزشکی این است که در اورژانسها و بیمارستانهای صحرایی جبهه، شهید دادند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: در حال حاضر حافظان مرزهای امنیت کشور اجازه نفوذ دشمن به داخل کشور را نداده اند و علیرغم اینکه دشمن برای بر هم زدن امنیت در حال تلاش است ولی می بینیم که امنیت خوبی در کشور برقرار است.

ادیبی خاطرنشان کرد: در کنار حافظان امنیت داخلی، حافظان سلامت ما نیز در حال تلاش هستند که بر اساس یافته های کشور، مردم ما از این دو حوزه، احساس امنیت و رضایتمندی بیشتری دارند.

وی افزود: راهیان نور فصلی نوین از ارزشهای دینی و انقلابی ما است که با حضور قریب به شش میلیون جوان در اردوهای راهیان نور، توفیقات زیادی برای دستاوردهای انقلابی به دست آورده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عنوان کرد: پیوند عمیقی بین متولیان حوزه فرهنگ دفاع مقدس و حافظان سلامت برقرار شده که امیدواریم این پیوند موجب سفرهای بی دغدغه مردم شود. در هر سال شاهد افزایش سلامت در سفرهای راهیان نور هستیم. همچنین در خصوص کنترل جاده های مناطق عملیاتی تا یادمانهای دفاع مقدس، اقدامات مناسبی انجام شده است.

ادیبی بیان کرد: نزدیک به 22 یادمان در خوزستان مشغول به فعالیت هستند و بعضی از یادمانها سالانه بیش از 400 هزار تا 500 هزار زائر دارند که خود یادمانها و جاده ها نیاز به طراحی مناسبی دارند تا امنیت و سلامت زائران بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به کاهش حوادث در راهیان نور گفت: با توجه به برنامه های وسیعی که برای کنترل جاده ها و حوادث در کمیته امنیت انتظامی انجام شد و همچنین طرحهایی که در خصوص سلامت کاروانها و حمل و نقل در حوزه مربوط به وزارت راه و شهرسازی انجام شد، و با آموزش مدیران بسیج، در چهار سال گذشته تنها 9 کشته در حوزه راهیان نور داشتیم که نسبت به سفرهای جاده ای که در کشور صورت می گیرد، یکی از کمترین حوادث را در راهیان نور داشته ایم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به فعالیت خادمان راهیان نور خاطرنشان کرد: نزدیک به 47 هزار خادم داوطلب بدون دریافت حتی یک ریال در حال خدمت به زوار راهیان نور هستند که 80 درصد این جوانان تحصیلات کارشناسی، بالاتر و حوزوی دارند. همچنین همه این خادمان، جوان هستند و بیشتر از 30 سال سن ندارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: راهیان نور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار