کد خبر: ۵۵۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 11 January 2018

 

حسین اقایی جنت مکان _فروکش کردن سطع اعتراضات مردم فرصتی را فراهم اورده تا نکاتی را بیان کنم.

۱. دیروز دکتر حسین زاده معاونت امنیتی سیاسی استاندار_ که از نیروهای ارزشمند خوزستان و مدیری فهیم است_ را در دفتر کارش در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران دیدم و از وی خواستم که در برخورد با جوانان معترض خویشتنداری کند و مهربانی را فراموش نکند.

۲. وی از رویکرد خوب و منصفانه مسئولان اداره کل اطلاعات استان خوزستان در برخورد با معترضان سخن گفت. هم چنین از رفتار منطقی مدیرکل اطلاعات استان خوزستان و گرایش وی به حل و فصل مناسب این موضوع ابراز رضایت کرد. گفتنی است یکی از بهترین اظهارنظرها در برخورد با معترضان نیز از سوی جناب اقای علوی وزیر اطلاعات به عمل امد که گفتند باید ریشه این اعتراضات مورد اسیب شناسی قرار گیرد.

۳. در اظهارات تمامی مقامات دولتی اذعان شده بود که اعتراض حق افراد است و باید محترم شمرده شود هرچند سازوکار بیان اعتراضات هنوز در هاله ای از ابهام است.

۴. دیروز یک وکیل دادگستری که برای ملاقات با برخی از این بازداشت شدگان به منظور به عهده گرفتن وکالت انان به زندان رفته می گفت شغل بیش تر انان از قبیل مرغ فروشی و بستنی فروشی و . . . بوده است.

۵. ریخت شناسی جنایی معترضان نشان می دهد انان از اقشار ضعیف جامعه هستند و قدرت و توانایی ارتباط با محافل خارجی را برای جلب حمایت ندارند و اظهاراتی از قبیل ارتباط با برادر زن صدام نمک پا شیدن بر زخم معترضان است.

۶. از مقامات قضایی استان_ ریاست محترم دادگستری و دادستان استان نیز می خواهم که در برخورد با بازداشت شدگان رویکرد حقوق کیفری دوست محور به جای حقوق کیفری دشمن محور را در پیش بگیرند به خصوص که به گفته نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی سن بازداشت شدگان بین ۱۶ تا ۲۴ سال می باشد که سن بلوغ اجتماعی است.

 

/ حسین اقایی جنت مکان مدیر گروه حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار