‌رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور:
رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی کشور گفت: برای ایجاد و توسعه مراکز علمی‌کاربردی غیردولتی شرایط را بررسی کرده ایم و پیش بینی‌های لازم را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۵۵۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 09 January 2018

 دکتر محمدحسین امید اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی در کشور معمولا سه یا چهار گردهمایی برای روسای مراکز در سطح کشور برگزار می‌کند. چهارمین گردهمایی سال ۹۶ نیز در خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این گردهمایی مدیران مراکز علمی‌کاربردی و روسای دانشگاه علمی‌کاربردی استان‌ها شرکت می‌کنند. در این گردهمایی ابتدا مسئولان مراکز گزارشی از فعالیت‌های خود در فاصله جلسه سوم و چهارم را ارائه می دهند. این نشست همچنین حکم یک برنامه‌ریزی برای برنامه‌های آینده دانشگاه را نیز دارد.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گفت: در نشست‌های قبلی مسائل مختلفی مطرح شدند که مهم‌ترین آن‌ها بحث ارتقا کیفیت آموزش‌های مهارتی دانشگاه علمی کاربردی بود. در واقع امروز و فردا بررسی می‌کنیم که استان‌ها درباره ماموریت‌گرایی و ارتقا کیفیت تا چه اندازه موفق عمل کرده و پیشرفت داشته‌اند. همچنین برنامه‌های آینده مراکز نیز بررسی می‌شوند.

امید خاطر نشان کرد: در فاصله سومین گردهمایی روسای دانشگاه و نشست چهارم تغییراتی درباره فعالیت مراکز علمی‌کاربردی دولتی مطرح شده است. فردا نیز در این خصوص بحث می‌کنیم تا با توجه به سیاست‌های دولت و مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر اینکه که مراکز علمی‌کاربردی غیردولتی باید گسترش پیدا کنند پیش بینی کنیم که چگونه می‌توانیم مراکز غیردولتی ایجاد کرده یا مراکز دولتی را به بخش غیر دولتی واگذار کنیم.

وی درخصوص رتبه‌بندی مراکز علمی‌کاربردی در سطح کشور تصریح کرد: در حال رتبه‌بندی مراکز علمی‌کاربردی در سطح کشور هستیم اما این رتبه‌بندی استانی نیست و ممکن است یک مرکز از لرستان و یک مرکز در خوزستان در رتبه‌بندی پشت سر هم قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی کشور گفت: امروز براساس مصوبه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه قرار شد مراکزی که در رتبه‌بندی در سطح یک قرار می‌گیرند از معافیت پنج درصدی بالاسری برخوردار ‌شوند؛ یعنی مراکز علمی کاربردی ۱۵درصد حق بالاسری پرداخت می کنند اما مراکز سطح یک، ۱۰ درصد پراخت می کنند. این کار می‌تواند کمک مالی مناسبی برای آن‌ها باشد.

امید افزود: شاخص‌های مختلفی مانند فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی مراکز یا فناوری و نوآوری این مراکز آن‌ها برای سطح بندی مهم هستند. با توجه به اینکه مراکز نوآوری در کنار مراکز علمی‌کاربردی در حال توسعه هستند این نکته یکی از معیارهای اصلی ما برای سطح بندی تعیین شده است، البته طبیعتا نکات دیگری مانند تقویم آموزشی، برگزاری به موقع امتحانات، برگزاری کامل دروس، استفاده از مدرسین دارای مجوز و... نیز در سطح بندی بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر سه نمایشگاه توسط دانشگاه علمی کاربردی برپا شده است و به همین دلیل اطلاعات نسبی مناسبی از فعالیت‌های مراکز در دست داریم. تقریبا می‌توان حدس زد در هر استان کدام مراکز فعالیت بهتری دارند اما تا سطح بندی نهایی نشود نمی‌توان به صورت قطعی چیزی گفت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار