معاون پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از آمادگی ایران به صادرات نیروی کار به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 09 January 2018

حمیدرضا ثابت‌نژاد امروز در مراسم اختتامیه برگزاری مسابقات کشوری مهارت در رشته جوشکاری تست‌های غیر مخرب با بیان اینکه آموزش‌های فنی حرفه‌ای، آموزش‌های گرانی است، اظهار داشت: تامین اعتبار این امر فقط از پس دولت برنمی‌آید بنابراین باید در این زمینه نیز به بخش خصوصی نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه روند شرکت ما در مسابقات جهانی مهارتی، نشان دهنده روند رو به رشد است، افزود: برای اینکه بتوانیم نیاز روز بازار را تامین کنیم باید بخش خصوصی ورود کند و فلسفه برگزاری این مسابقات نیز در همین راستاست.

معاون پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه این مسابقات که در زمینه مسابقات ملی قرار دارد بر اساس منشور مسابقات جهانی تدوین شده همچنین درباره هدف از برگزاری مسابقات ملی بیان کرد: برای شناسایی نیروهای ماهر در کشور و انتخاب و به کارگیری آنها این مسابقات برگزار می‌شود.

وی دغدعه فعلی کشور را اشتغال دانست و عنوان کرد: جامعه ما متاسفانه مهارت‌گریز و نه مهارت‌پذیر و نیز مدرک گراست در حالی که در کشورهای دنیا نمی‌گویند که چه مدرکی داری می‌گویند چه کاری بلد هستی!

ثابت‌نژاد با بیان اینکه سازمان فنی حرفه‌ای می‌خواهد مهارت‌پذیری را در کشور نهادینه کند تا افراد مهارت‌ها را بر اساس شغل‌ها یاد بگیرند، ادامه داد: می‌توان صادرات نیروی کار به خارج از کشور انجام شود و باید این را در نظر بگیریم که افزایش مهارت به نوعی سبب رونق اقتصادی و در نتیجه افزایش اشتغال می‌شود.

وی به خوزستان اشاره کرد و گفت: در بحث جوش و جوشکاری با توجه به وجود پالایشگاه‌های متعدد در خوزستان این مبحث می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. جوش، کاری بسیار فنی، تخصصی و در بعضی جاها بسیار خطرناک است.

معاون پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه استان خوزستان ظرفیت‌های زیادی از جمله نفت، پالایشگاه‌ها و دریا را دارد، تصریح کرد: حمایت‌های استانداری از افزایش آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت‌آموزی بیشتر شود چرا که می‌توان با اندکی توجه به فرهنگ مهارت‌پذیری به جای مدرک گرایی بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی در پایان بار دیگر به مسابقات اشاره کرد و توضیح داد: این گونه مسابقات از سال گذشته برگزار شد به طوری که در سال گذشته 5 استان و امسال نیز 11 استان در مسابقات شرکت کردند البته برگزاری مسابقات با کمک بخش خصوصی بوده و در تلاشیم که تعداد استان‌های شرکت کننده در مسابقات سال آینده افزایش یابد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: نیروی کار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار