استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان از ابلاغ اعتبار برای فاز اول پروژه پل نهم اهواز خبر داد و گفت: در آینده نزدیک عملیات اجرایی فاز اول این پروژه شامل احداث پل اول و جاده‌های دسترسی از سمت شرق کارون آغاز و ظرف پنج ماه تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰ 08 January 2018

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی روز دوشنبه 18 دی ماه در پایان نشست بررسی پروژه‌های شهری اهواز در خصوص آخرین وضعیت اجرایی پروژه پل نهم اهواز بیان کرد: برای فاز اول پروژه پل نهم اهواز که حدود شش سال است عملیات اجرایی آن متوقف شده، ابلاغ اعتبار شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی فاز اول آن شامل احداث پل اول و جاده‌های دسترسی از سمت شرق کارون آغاز می‌شود و ظرف پنج ماه تکمیل خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: برای فاز دوم پروژه پل نهم اهواز شامل احداث پل دوم آن بنا شد ظرف یک هفته آینده ابلاغ اعتبار شود و انشاالله این بخش از پروژه هم فعال خواهد شد. البته در سمت شرق مشکلاتی با توجه به مسائل قانونی و زمین‌هایی که در تملک مردم است، داریم که بنا شد برای حل این موضوع بر اساس مقررات و قوانین اقدام شود و سعی شود این مسیر باز شود؛ همچنین مقرر شد جهت تسریع در اجرای طرح دستگاه‌های مختلف از قبیل نفت، سازمان آب و برق خوزستان، شهرداری اهواز و راه و شهرسازی وظایف مرتبط با حوزه خود در این پروژه را انجام دهند.

شریعتی ادامه داد: اجرای پروژه پل نهم اهواز هم از نظر پدافند غیرعامل و هم از نظر ترافیک و تراکمی که در برخی از نقاط اصلی اهواز مانند کیانپارس وجود دارد حائز اهمیت است و در همین راستا باید مسیرهایی برای رفع گره‌های ترافیکی و توسعه شهر ایجاد کرد.

استاندار خوزستان در خصوص آثار این پروژه عنوان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر مرغوب شدن و ارزش افزوده مناطق مجاور با آن موجب قدرت مانور بیشتری میان غرب و شرق کارون خواهد شد و بار ترافیکی را کاهش می‌دهد البته این پروژه به تنهایی همه مشکلات ما را حل نمی‌کند و باید به تقاطع غیرهمسطح جانباز وصل شود.

شریعتی توضیح داد: تقاطع غیر همسطح جانباز از سمت کیانشهر رد می‌شود و با کمک شهرداری اهواز و سازمان برنامه و بودجه هم اکنون در محل زردشت در دست انجام است.

استاندار خوزستان در خصوص امتداد جاده ساحلی به سمت ملاثانی با بیان اینکه بر سر تعهد خود با مردم برای انجام این کار هستیم، تصریح کرد: ادامه جاده ساحلی به زرگان، ویس و شیبان مصوبه سال گذشته بود اما به دلیل برخی مشکلات و مقررات اداری معطل مانده بود که آنها هم خوشبختانه حل شده است. همچنین ابلاغ اعتبار این پروژه انجام شده است و انشاالله این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدامات روز به روز بتوانیم به پویایی و زیبایی شهر بیافزاییم و شرایط زندگی را در اهواز بهبود دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار