نماینده طرح موزه‌های نفت در آبادان گفت: طراحی فاز اول پارک موزه دریایی صنعت نفت آبادان به پایان رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
کد خبر: ۵۴۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 08 January 2018

 

طراحی فاز اول پارک موزه دریایی صنعت نفت آبادان به پایان رسید

فرشید خاییز شنبه اظهار کرد :طراحی پارک موزه دریایی صنعت نفت آبادان در هفت فاز بر روی اسکله های صادراتی شماره یک تا اسکله شماره 10 در حال انجام است.وی افزود:با اتمام طراحی فاز اول پارک موزه دریایی صنعت نفت، برخی از اداوات و لوازم حفاری نفت از جمله میله های حفاری قدیمی، هفت قایق نجات، نفتکش، ماشین آلات حمل مواد نفتی با قدمت 70 ساله به این محل منتقل شده است.


خاییز به انتقال و جابجایی نخستین هواپیمای خریداری شده شرکت نفت در سال 1327 به موزه پارک ساحلی آبادان اشاره کرد و بیان داشت:عملیات مونتاژ و بازسازی این هواپیما در حال انجام است.

 

** موزه نفت کارآموزان آبادان


نماینده طرح موزه‌های نفت در آبادان گفت:موزه نفت کارآموزان آبادان اولین مرکز آموزش تخصصی در ایران بعنوان دومین موزه صنعت نفت آبادان تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.وی اظهار کرد : آموزشگاه کارآموزان پرورش نیروی متخصص کشور به ویژه تربیت نیروی خبره و کارآمد نفتی را بر عهده داشته و امروز محور اصلی این موزه موضوع آموزش در صنعت نفت است.


خاییز گفت: بیش از 2 هزار شیء و اسناد مرتبط و غیرمرتبط با آموزشگاه در 2 سال اخیر شناسایی و کدگذاری شده و در10 کارگاه رشته های تحصیلی برق، ساختمان، مکانیک، تراشکاری، جوشکاری، نقشه­کشی، لوله­کشی ساختمان، حسابداری، ماشین­نویسی، نقشه­برداری برای نمایش چیده شده است.


 پنج نقطه از جمله پمپ بنزین آبادان به عنوان نخستین جایگاه سوخت کشور (موزه بنزین خانه)، آموزشگاه حرفه‌ای یا آرتیزان اسکول، به عنوان اولین هنرکده بازآموزی کارکنان صنعت نفت در ایران (موزه کارآموزان)، پالایشگاه آبادان، ساختمان نیروگاه شماره یک، اسکله های آبادان شماره 1 تا 11، محل نگهداری جرثقیل های اکوان و گوگرد (پارک موزه ساحلی نفت آبادان) و خانه های تشریفاتی شامل سه ساختمان در منطقه بریم برای تاسیس موزه نفت در شهر آبادان در نظر گرفته شده است.


'موزه بنزین خانه آبادان' در نخستین جایگاه سوخت کشور از 28 دی ماه سال گذشته افتتاح شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: صنعت نفت ، پارک موزه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار