نماینده مردم اهواز در مجلس در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرستان حمیدیه:
دکتر علی ساری نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست بررسی مشکلات شهرستان حمیدیه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات در حوزه های مختلف اجرایی و خدماتی شهرستان حمیدیه قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 04 January 2018

دکتر علی ساری نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست بررسی مشکلات شهرستان حمیدیه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات در حوزه های مختلف اجرایی و خدماتی شهرستان حمیدیه قرار گرفت.

به گزارش تابناک؛ عاشور سواری پور فرماندار شهرستان حمیدیه با اشاره به دو روستا در دو بخش مرکزی و گمبوعه گفت:  جاده مرکزی روستاهای حمیدیه از شهرستان حمیدیه آغاز و تا روستاهای بیت مشعل منتهی به جاده شوش به طول 40تا 45 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه عرض این جاده کم و فاقد شانه است، افزود: تردد در این جاده با مشکلات زیادی روبرو است به‌طوری که هر ساله شاهد فوت 4 تا 5 نفر و چندین مصدوم هستیم.

سواری پور با اشاره به وضعیت جاده و آسفالت در بخش گمبوعه بیان کرد: تمام جاده مرکزی روستاهای حمیدیه و بخش مرکزی مخروب و فاقد آسفالت است، پروژه‌های آسفالت در این بخش نیز به کندی انجام می‌شود.

فرماندار حمیدیه با اشاره به پل ارتباطی حمیدیه (جاده ترانزیت) که به جاده  اهواز-اندیمشک وصل می‌شود، عنوان کرد: در صورت اتصال این جاده حدود 40 کیلومتر راه مردم حمیدیه برای خروج از استان از طریق جاده اندیمشک کوتاه‌تر می‌شود این در حالی است که در رابطه با این پل هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است.

سواری پور ادامه داد: در حوزه تأمین آب آشامیدنی روستاها تا پایان اسفندماه امسال سازمان آب و برق باید نسبت به کشیدن یک خط از پشت تصفیه‌خانه شهید هاشمی  و  از این تصفیه‌خانه تا مخزن شبیشه اقدام کند که تا کنون به تعهدات خود خوب عمل کرده است.

وی با اشاره به تعهد سازمان آب و برق برای راه‌اندازی مخزن آب با ظرفیت 8 هزار مترمکعب اظهارکرد: در صورت راه‌اندازی این مخزن عمده مشکلات مربوط به آب آشامیدنی در بخش گمبوعه حل می‌شود.

سواری پور عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 7 روستا از روستاهای گمبوعه  با تانکر آب‌رسانی می‌شوند که آب توزیع شده فاقد کیفیت و بدون نظارت بهداشتی است.وی گفت: 90 درصد مسائل و مشکلات مربوط به آب روستاهای خسرج حل شده است که انتظار می‌رود با حل 10 درصد دیگر مشکلات آب در بخش مرکزی به صورت کامل حل شود.سواری پور با انتقاد از عدم اختصاص اعتبار از سوی سازمان مسکن به منظور بهسازی و جلوگیری از مهاجرت در روستاها عنوان کرد: طرح  هادی در روستاها نیز نیاز به بازنگری دارد.

فرماندارشهرستان حمیدیه همچنین با اشاره به ادعای سازمان آب و برق مبنی بر اینکه کل روستاهای بخش مرکزی حمیدیه در حریم هستند عنوان کرد: این در حالی است که این روستاها محل زندگی آبا و اجدادی اهالی است و سازمان آب و برق با این ادعا دست همه را برای هر کاری بسته است.

 

معاون راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در شهرستان حمیدیه 134 راه روستایی وجود دارد و در مجموع 10 کیلومتر راه روستایی شهرستان حمیدیه آسفالت نشده است.

دشتی ادامه داد: حمیدیه با 3/92 درصد روکش آسفالت جزء برخوردارترین راه‌های روستایی کشور است ،این آمار نشان می‌دهد متوسط آسفالت راه روستایی در حمیدیه از متوسط استان و کشور که 63 درصد است نیز بیشتر است.

در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای خوزستان با اعلام اینکه تعداد 3 مجتمع آموزشی در شهرستان حمیدیه فعال است، اظهار کرد: به منظور توسعه رشته‌های آموزشی تعداد 300 نفر تحت پوشش آموزشی این مجتمع‌ها هستند.

وی با اشاره به فقدان مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان حمیدیه با توجه به جمعیت آن افزود: برای حمیدیه پروژه‌ای برای احداث مرکز فنی و حرفه‌ای تعریف نشده است به همین دلیل با استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور گرفتن مجوز و اعتبارات لازم صحبت شد.

سواعدی بیان کرد: طرح راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان حمیدیه باید در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و از شورای برنامه‌ریزی شهرستان مجوز بگیرد.مدیرکل مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ما زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع برای احداث مرکز فنی و حرفه‌ای درخواست کردیم که مقرر شد تنها 2 هزار و 500 متر برای احداث فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود.


دکتر علی ساری نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرستان حمیدیه در گفتگو با تابناک اظهار کرد: تنها به گزارش ها نباید اکتفا کرد و برای بررسی دقیق مشکلات به  صورت میدانی باید ورود کنیم و از نزدیک با کم و کیف اجرای پروژه های مختلف مطلع شویم.

ساری با اشاره به فعال بودن تنها یک پروژه از5 پروژه اعلام شده احداث مدرسه گفت: آمارهایی که مسئولین به مردم انعکاس می دهند می بایست بر اساس واقعیات باشد تا مردم نسبت به آینده امیدوار شوند. باید مسئولین بر اساس زمانبندی اعلام شده پروژه ها را اجرایی کنند. 

نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی به ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی میان دستگاه های اجرایی استان با مسئولین محلی به منظور رفع گره ها و مشکلات پیش روی پروژه های اجرایی و خدمات دیگر اشاره کرد و بیان داشت: در این جلسه موضوع پروژه های بنیاد مسکن، آب روستایی و راه و شهرسازی مورد بررسی و بازدید قرار گرفت.

علی ساری با انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان خوزستان خواستار عمل به تعهدات این دو اداره نسبت به اجرای پروژه های فضای آموزشی در شهرستان حمیدیه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار