سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان :
موفقیت های ایران در منطقه و جامعه جهانی برخی از کشورهای منطقه را عصبانی کرده است . تلاش آنها در جهت ایجاد مشکلات داخلی در راستای عصبانیت انها از پیروزی های اخیر جمهوری اسلامی در منطقه است .
کد خبر: ۵۴۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 03 January 2018

رامین مهمانپرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان در جلسه  بررسی تفاهم نامه های سرمایه گذاری لهستانی ها  در خوزستان با اشاره به نقش کم‌نظیر ایران در تحولات منطقه ای گفت : موفقیت های ایران در منطقه و جامعه جهانی برخی از کشورهای منطقه را عصبانی کرده است . تلاش آنها در جهت ایجاد مشکلات داخلی در راستای عصبانیت انها از پیروزی های اخیر جمهوری اسلامی در منطقه است .

رامین مهمانپرست سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان در جلسه  بررسی تفاهم نامه های سرمایه گذاری لهستانی ها  در خوزستان با اشاره به نقش کم‌نظیر ایران در تحولات منطقه ای بیان داشت : موفقیت های ایران در منطقه و جامعه جهانی برخی از کشورهای منطقه را عصبانی کرده است . تلاش آنها در جهت ایجاد مشکلات داخلی در راستای عصبانیت انها از پیروزی های اخیر جمهوری اسلامی در منطقه است .


 مهمانپرست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم گفت : دولت دوازدهم و وزارت خارجه بر فعالیت اقتصادی و جذب سرمایه گذار از طریق سفارتخانه ها تاکید دارد.‌


سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان با اشاره به جمعیت جوان کشور و‌لزوم ایجاد اشتغال برای آنان گفت : باید برای توسعه صادرات غیرنفتی و جذب  سرمایه گذاری خارجی دارای برنامه ریزی و چشم انداز باشیم .


 وی با اشاره ضرورت هماهنگی میان دستگاه های اجرایی استان در حوزه سرمایه گذاری در کشور لهستان گفت : استان خوزستان در حوزه جذب سرمایه گذاری ها فعال و پیگیر بودن است.تلاش های استاندار خوزستان و منطقه آزاد اروند در حوزه جذب سرمایه گذاری را قابل تقدیر دانست ‌.


 مهمانپرست با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند گفت : اخیرا تحولات مثبتی در کابینه نخست وزیری لهستان صورت گرفته است .نخست وزیر جدید لهستان نگاه مثبت و سازنده در جهت توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی و استان خوزستان دارد .


سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان افزود : علیرغم همه موانع و فشارهای برخی از کشورهای اروپایی ، اما به توسعه روابط همه جانبه با لهستان امیدوار هستیم .


وی ادامه داد : باید از فرصت های بوجود آمده در جهت توسعه اقتصادی استان استفاده کنیم ‌.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان با اشاره به اهمیت مساله پسماند گفت : بحث پسماند و جذب سرمایه گذار در جهت ساماندهی و بازیافت زباله ، از کشور لهستان با جدیت بیشتری دنبال شود. مهمانپرست ادامه داد : مسئولان و تجار  اقتصادی دولت لهستان بزودی به استان سفر خواهند کرد .


سفیر ایران در لهستان  گفت: شرکت های نفتی لهستان مروادات خود را با ایران آغاز کرده اند .دولت و تجار لهستان آمادگی خود را برای احداث پالایشگاه نفت و برگزاری نمایشگاه ظرفیت های اقتصادی ایران در لهستان اعلام کرده اند .

وی با اشاره به بحث فایناس گفت: پرواز مستقیم از ایران به لهستان و بالعکس و گسترش ارتباطات بانکی ، احداث پروژه های نیروگاه های خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار