استاندار خوزستان:
شریعتی با اشاره به ضرورت برخورد علمی با مشکلات و استفاده از تجارب و نظرات کارشناسی ، تاکید کرد: باید از تصمیمات خلق الساعه و خارج از مبانی علمی جلوگیری کرد. 
کد خبر: ۵۴۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 31 December 2017

 از تصمیمات خلق الساعه و خارج از مبانی علمی در حوزه مدیریت بحران باید جلوگیری کرد

به گزارش تابناک دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش رابطین مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی خوزستان که پیش از ظهر امروز 10دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارکردها و وظایف دولت و حکومت رسیدگی و توجه داشتن در زمان مصیبت زدگی و مشکلاتی است که بحران متوجه مردم آن منطقه می شود و باید تلاش شود این مصیبت ها بر مردم کمتر شود.دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در همایش رابطین مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی خوزستان که پیش از ظهر امروز 10دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارکردها و وظایف دولت و حکومت رسیدگی و توجه داشتن در زمان مصیبت زدگی و مشکلاتی است که بحران متوجه مردم آن منطقه می شود و باید تلاش شود این مصیبت ها بر مردم کمتر شود.


وی  با بیان اینکه این مصیبت های وارد شده به مناطق، گاها طبیعی و یا اینکه غیرطبیعی هستند؛ ادامه داد: در زمینه غیرطبیعی ها می توان به مصنوعاتی که بشر ساخته اشاره کرد.


استاندار خوزستان همچنین با اشاره به اینکه دولت، مدیریت بحران و اداره کل پدافند غیرعامل را در چارت وزارت کشور ترسیم کرده است، تصریح کرد: خوزستان از چند منظر قابل بررسی است، پدافند غیرعامل بیشتر برای پیشگیری و پیش بینی شرایط آینده است؛  خوزستان با جمعیت زیاد، وسعت قابل ملاحظه و صنایع بزرگ و مادر می باشد که پدافند غیرعامل باید نظارت صحیحی داشته باشد تا هشدارهای لازم را قبل از رخداد مشکلات بدهد.


شریعتی با اشاره به اینکه قسمت های قابل ملاحظه از استان خوزستان بر روی گسل هایی است که می تواند مسائل و مشکلاتی را برای استان پیش بیاورد، گفت: خوزستان به دلیل جلگه ای بودن در معرض سیل ها و مسائل اینچنینی می باشد و اکنون هم درگیر مسئله گوریه هستیم.

وی با اشاره به اینکه کانون های ریزگرد نیز مسئله دیگری برای مدیریت بحران ایجاد کرده است، یادآور شد: استان خوزستان در حال حاضر مباحث تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.


استاندار خوزستان افزود: با توجه به مشکلات عدیده استان می طلبد که مسئولین به هوش باشند، در شرایطی هستیم که باید به صورت عالمانه خود را با مشکلات مختلف وفق دهیم.


شریعتی بیان داشت: باید دستور کارهای منظمی طراحی و به تدریج استان را در مسیری قرار دهیم که شرایط رویارویی با مسائل این چنینی را داشته باشد؛ باید سعی شود تا حد امکان در مقابل مشکلاتی که باعث می شود تا خوزستان از بابت مسائل زیستی مرتب با سختی مواجه شود، مقاومت کنیم.


استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت برخورد علمی با مشکلات و استفاده از تجارب و نظرات کارشناسی ، تاکید کرد: باید از تصمیمات خلق الساعه و خارج از مبانی علمی جلوگیری کرد. 


وی عنوان کرد: بعضی از رخدادها و تبلیغاتی که در این زمینه انجام می شود فضای یأس و ناامیدی به مردم منتقل می شود؛ به هر حال تغییر اقلیمی در مناطق مختلف کشور روی می دهد و راهکار علمی خوبی برای مقابله و مدیریت آن تدوین شده است.


شریعتی با اشاره به تشکیل قرارگاه های مجهزی در استان در ارتباط با ریزگردهای استان تأکید کرد: باید تصمیمات در این زمینه حتی برای تعطیلی ها مهدکودک ها منطبق با نظرات کارشناسی گرفته شود.


وی با اشاره به توزیع ماسک هنگام وقوع ریزگردها که اقدام خوبی توسط مدیریت بحران استان بود، بیان داشت: امیدوارم که در این زمینه ضمن انجام فعالیت های جدی، اقدامات خوبی با کمک سازمان های مردم نهاد انجام دهیم.


استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه باید شهرستان ها را معین همدیگر کرد تاکید کرد: به این منظور برای حوادث یا بروز مشکلات احتمالی آمادگی لازم خواهیم داشت، این برنامه ریزی ها باید از قبل انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار