مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
سپهری یادآور شد: 65 هزار قلم کالا با اعتباری بیش از 233 میلیارد تومان اکنون در انبارهایمان داریم از این مقدار کالا در حدود 4 هزار قلم آن که 6 درصد کل کالا را تشکیل می‌‍‌دهد و 44 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد ساخت داخل است.
کد خبر: ۵۴۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 24 December 2017
به گزارش تابناک سپهر سپهری امروز در آئین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری با بیان اینکه امیدواریم خیلی زود خبر خوبی در زمینه رگ سفید داشته باشیم، اظهار داشت: پس از نمایشگاه در رگ سفید حضور خواهیم یافت.

وی با اشاره به نقش صنعت ملی حفاری بیان کرد: اولین حلقه با زنجیره تولید نفت و گاز با حفاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه صنعت ملی حفاری ضمن اینکه اولین حلقه را با حفاری چاه‌های نفت و گاز آغاز می‌کند همچنین در تداوم تولید و تعمیر چاه‌ها در طول سالیان متمادی به ایفای نقش می‌پردازد،‌ بحث بومی سازی را نقش کلیدی شرکت ملی حفاری دانست و گفت: در این شرکت فعالیت‌های سازمان یافته‌ای در راستای سند چشم انداز شرکت، ماموریت،برنامه‌ها و اهداف سازمان در زمینه برنامه‌های سخت افزار و نرم افزار شکل گرفته است.

سپهری با بیان اینکه این نمایشگاه یک رویداد بسیار بزرگ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است، عنوان کرد: شرکت ملی حفاری نقش بسیار موثری در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت حفاری ایفا کرده است.


وی به فعال کردن کارگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی با به‌کارگیری نیروهای مجرب داخلی اشاره کرد و ادامه داد: خوزستان توانایی برگزاری چنین نمایشگاه‌های چندبار در سال را دارد که همکاری مسئولان استان را می‌طلبد بنابراین مکانی بزرگتر برای برگزاری این نمایشگاه درنظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل، تبادل دانش فنی، نمایش توانمندی داخلی، تبادل کالا و ارائه خدمات تخصصی با سایر کشورها و نیز ایجاد اشتغال مولد را ایجاد کند.

وی افزود: مهمترین راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی اعتماد واعتقاد به نیروهای بومی و توانمندی‌های داخلی است. شرکت ملی حفاری ایران در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه توسعه دانش فنی بومی و بررسی منابع داخلی را دارد.


سپهری یادآور شد: 65 هزار قلم کالا با اعتباری بیش از 233 میلیارد تومان اکنون در انبارهایمان داریم از این مقدار کالا در حدود 4 هزار قلم آن که 6 درصد کل کالا را تشکیل می‌‍‌دهد و 44 میلیارد تومان ارزش ریالی دارد ساخت داخل است.

وی بیان کرد: همچنین 4 هزار و 300 قلم از 65 هزار کالا اقلام پرمصرف هستند که بیش از هزار قلم یعنی 25 درصد اقلام پرمصرف ساخت داخل است. بیش از 68 درصد عمده کالای مورد نیاز ما که منطق ساخت و تولید دارد اکنون در کشور ساخته می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها تا 3 سال آینده به 100 در صد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خاطرنشان کرد: حجم ریالی خرید از ساخت داخل بیش از 400 میلیارد تومان در 5 سال اخیر بوده به طوری که ما سالی 80 میلیارد تومان به صنعت ساخت داخل تزریق مالی در کشور داشته‌ایم.


وی افزود: از ابتدای سال 96 تا کنون 40 میلیارد تومان کالا با کد تخصصی شرکت نفتی(کالای طبقه‌بندی شده) ساخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 60 میلیارد تومان کالای طبقه‌بندی شده استاندارد را تولید می‌کنیم.

سپهری با تعداد افزایشی سازندگان اشاره کرد و گفت: در سال 92 حدود 80 شرکت سازنده داخلی داشتیم ولی امسال 300 شرکت سازنده داخلی داریم که به بحث خودباوری و توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی اشاره دارد.

وی با بیان اینکه 67 درصد شرکت‌های سازنده خوزستانی‌ هستند، یادآور شد: در دو سال گذشته بیش از 75 درصد قراردادهای ساخت داخل به سازندگان خوزستانی واگذار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار