قائم مقام وزیر نفت با بیان اینکه 70 درصد تجهیزات و سازه ها دستاورد مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی است ادامه داد: در گذشته ایرانی ها فقط در کنار خارجی ها فعالیت می کردند و ساخت داخل بسیار پایین بود، همه قطعات از خارج وارد می شد. با انقلابی که در صنعت نفت و پتروشیمی صورت گرفت، صنعت نفت برای توسعه ساخت داخل برنامه ریزی دقیقی انجام داد.
کد خبر: ۵۴۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 24 December 2017
به گزارش تابناک مرضیه شاهدایی قائم مقام وزیر نفت در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت حفاری در محل نمایشگاه های  بین المللی استان خوزستان پیش از ظهر امروز 3 دی 69 برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای چاه رگ سفید به همت جهادگرایانه شرکت ملی حفاری ایران و مناطق نفت خیز جنوب در مهار چاه رگ سفید اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی خبرهای خوبی را برای ملت ایران خواهیم داشت.
 
وی در رابطه با برنامه های صنعت نفت و وزارت نفت، گفت: صنعت نفت یکی از موثرترین صنایع در زمینه توسعه ساخت داخل می باشد، هر جا پروژه یا مجتمع تولیدی از صنعت نفت می‌بینید، قطعا ساخت داخل و توانمندی‌های تخصصی داخلی کشور را نیز خواهید دید. 

قائم مقام وزیر نفت با بیان اینکه 70 درصد تجهیزات و سازه ها دستاورد مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی است ادامه داد: این امر موجب افتخار همه ما ایرانی هاست. در گذشته ایرانی ها فقط در کنار خارجی ها فعالیت می کردند و ساخت داخل بسیار پایین بود، همه قطعات از خارج وارد می شد. با انقلابی که در صنعت نفت و پتروشیمی صورت گرفت، صنعت نفت برای توسعه ساخت داخل برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

شاهدایی یادآور شد: افتخار ما ایرانی هاست که امروز چاه را حفاری و نگه داری می کنیم و تمام مجتمع های تولیدی را بدون وجود خارجی ها بهره برداری و نگه داری می کنیم.

وی به تشکیل هسته های خود کفایی و توسعه فناوری ها و دانش فنی و ایجاد هسته تحقیق و توسعه در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: ما تمام تلاش خود را برای این توسعه خواهیم گذاشت.

شاهدایی ادامه داد: شاخص‌ترین سازمان و وزارتخانه‌ای که در توسعه ساخت داخل و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل کرده، وزارت نفت بوده است. از سال‌های قبل در این زمینه کار را با تشکیل هسته‌های خودکفایی آغاز کردیم.

قائم مقام وزیر نفت به یکی از قراردادهای جدید نفتی ایران  مشهور به آی‌پی‌سی اشاره کرد و بیان داشت: این قرارداد در این دوره وزارت نفت و در دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران به منظور جذاب نمودن قراردادها برای شرکت‌های معتبر خارجی طراحی و تدوین شد.

شاهدایی اضافه کرد: این قراردادها با شرکت های معتبر خارجی باید با همراهی شرکای و پیمانکاران ایرانی باشد و باید تجهیزات خود را از ایران تهیه کنند.

وی همچنین به اجرای بسته 5 میلیارد دلاری برای افزایش تولید نفت( EPCF) اشاره کرد و گفت: این بسته برای افزایش تولید نفت از محل تعمیرات و حفر چاه های جدید تعریف شده است، میادینی که در حال حاضر در حال بهره‌برداری از آن‌ها هستیم، با توجه به روند کاهشی که در تولید آن‌ها به وجود آمده است باید با دانش و تکنولوژی روز بتوانیم ازدیاد برداشت داشته باشیم.

قائم مقام وزیر با بیان اینکه بسیاری از تاسیسات صنعت نفت کهنه شده است عنوان کرد: از دیگر اقدامات وزارت نفت بازسازی این تجهیزات  و تاسیسات بالادیتی صنعت نفت است و همچنین مطالعات برای میادین نفتی را مد نظر داریم.

وی تصریح کرد: در زمینه مطالعات میادین نفتی قراردادهایی را با دانشگاه‌های کشور منعقد کرده‌ایم تا دانشگاه‌ها بتوانند مطالعاتی را در زمینه میادین نفتی داشته باشند.

شاهدایی به خدمات پشتیبانی برخی از سازندگان  اشاره کرد و گفت: برخی از سازندگان با خدمات نامطلوب پس از فروش این روش باعث تخریب اعتماد دیگر سازندگان می شود.

وی در پایان با اشاره به تأخیر در ساخت و زمان تحویل کالا از سوی سازندگان خاطرنشان کرد: سازنده ایرانی گاهی نمی‌تواند جنس مورد نظر را در موعد زمانی مقرر تامین کند و با این شرایط ناچار هستیم تا به خارجی‌ها سفارش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار