معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : نرخ رشد دانش آموختگان با نرخ رشد فرصت های شغلی در استان هماهنگ نیست.
کد خبر: ۵۴۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 23 December 2017
به گزارش تابناک ایمان وسطایی شنبه در شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: نرخ بیکاری این دانش آموختگان در استان نسبت به آمار بیکاری در گروه سنی بین 15 تا 29 سال کمتر است.

وی ادامه داد: متوسط نرخ بیکاری کشور 12.4 و نرخ بیکاری در استان 12.7 است که خوزستان رتبه دهم کشور را دراین شاخص دارد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در فاصله زمانی سال های 1375 تا 1395 در استان 20 درصد افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نرخ بیکاری در مقطع کارشناسی ارشد در استان را 9.6 عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری در مقطع دکترا کم تر از سایر مقاطع است اما نرخ بیکاری در مقطع دکترا نیز رو به افزایش است.

وسطایی، بیان داشت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان مرد در استان از نرخ کشوری کمتر و نرخ بیکاری زنان دانش آموخته نسبت به متوسط کشوری بیشتر است.

وی، عنوان کرد: از سال 1392 نرخ بیکاری درجامعه دانش آموختگان دانشگاهی رو به کاهش است اما هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اضافه کرد: 66 درصد از جامعه فارغ التحصیل دانشگاهی استان فعال و 34درصد غیر فعال است که بیشترین دانش آموختگان غیر فعال در بین جامعه زنان دانش آموخته هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام گرفته رشته های دانشگاهی مانند حفاظت محیط زیست، کامپیوتر، هنر، معماری و علوم زیستی بیشترین و بهداشت کمترین نرخ بیکاری را دارد، با توجه به اینکه استان با مسائل زیست محیطی زیادی درگیر است آمار بالای بیکاری در رشته محیط زیست مناسب نیست.

وسطایی عوامل تاثیر گذار بر نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را رشد جمعیت، افزایش فارغ التحصیلان، نداشتن برنامه ریزی در آموزش عالی، نداشتن مهارت در فارغ التحصیلان، نداشتن تناسب رشد اقتصادی عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : نرخ رشد دانش آموختگان با نرخ رشد فرصت های شغلی در استان هماهنگ نیست.

برچسب ها: ایمان وسطایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار