بخشدار مرکزی میبد از اجرای طرح «آفتاب امید» در روستاهای بخش مرکزی میبد با هدف ایجاد اشتغال پایدار در اين مناطق خبر داد .
کد خبر: ۵۴۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 19 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «محمد شیبانی» در اين رابطه تصريح كرد: به منظور افزایش قدرت معیشت روستائیان و حمایت از اشتغال پایدار مناطق روستايی در راستای اجراي قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، براساس آمایش سرزمین و فرصت‌ها و مزيت‌هاي محلي، طرحی با عنوان «آفتاب امید» به عنوان يك طرح اقتصاد مقاومتی تهيه شد.

وي هدف از اجرای این طرح را ایجاد سبد اشتغال به جای سبد کالا براي خانوارهاي روستايي عنوان كرد و افزود: از جمله نقاط قوت طرح پبشنهادی داشتن نرخ اشتغال مناسب، انطباق با برنامه‌های بالا دستی به وي‍ژه برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نيز قوانین مرتبط ،وجود ابزار مناسب برای نظارت بر این طرح و جلوگیری از هزینه‌کرد تسهیلات در محل‌های خارج از اهداف تعیبن شده است.
 
اجراي طرح «آفتاب امید» در روستاهای میبد
 
شیبانی با اشاره به سهم 230 ميليادر توماني تخصیص يافته به استان در اين رابطه، خاطرنشان كرد: اولویت‌های این طرح 45 درصد در بخش کشاورزی، 15درصد در بخش خدمات و فنآوری اطلاعات، 10 درصد در بخش منابع و معادن کوچک، 10 درصد در بخش صنایع دستی و صنعت فرش دستباف، 10درصد در بخش سرمایه در گردش واحدهای مستقر در نواحی صنعتی وروستاهای زیر 10 هزار نفر جمعیت است.

به گفته‌ي وي، این تسهیلات از سوي بانک‌هاي عامل تعيين شده شامل پست بانک، بانک توسعه تعاون، صندوق حمایت کارآفرینان امید و بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود .

بخشدار مرکزی میبد در مورد وضعيتي آمايشي با اشاره به اين كه میبد دومين شهرستان پر جمعیت و يكي از مهمترين قطب‌هاي صنعتي و صنایع دستی استان يزد به شمار مي‌آيد، بيان كرد: بخش مرکزی شهرستان میبد با جمعیتی قريب شش هزار نفر از هفت روستا تشكيل شده است.

وي ادامه داد: دسترسی تمامي اين روستاها به شاهراه مواصلاتي مركز كشور، وجود ابنیه تاریخی متعدد، وضعیت مناسب زیرساخت‌ها و وجود شهرک صنعتی جهان‌آباد در مجاورت اين روستاها از مهمترين خصوصیات بخش مرکزی میبد است اما از سوی دیگر معضلاتی نظیر کم‌آبی شدید، آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی نیز منطقه را تحت تاثير خود قرار داده است.

شيباني اولویت‌های طرح مدنظر در روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان را تولید خانگی و کارگاهی انواع صنایع دستی به ويژه زیلو و کاربافی، راه‌اندازی شرکت‌های پشتیبانی و بازاریابی در حوزه صنایع دستی، توسعه و تولید برق با استفاده از انرژی‌هاي تجدید‌پذیر در ابعاد خانگی، هرگونه کسب و کار در حوزه خدمات گردشگری، نگهداری خانگی دام‌هاي سبک و دامپروری دام‌های سبک اصلاح‌نژادي، ساخت و توسعه واحدهای پرورش اسب و ايجاد واحدهای پذیرایی و گردشگری و بوم‌گردی ذكر كرد .

وی سه اولويت‌ اصلي در نظر گرفته شده براي شهرستان ميبد را شامل پرورش بز سانن، بافت زیلو و تولید برق عنوان و ابراز اميدواري كرد كه با اجرای این طرح و حمایت از اشتغال پایدار در روستاها، گام مهمی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی روستايیان برداشته شود .

شیبانی در پايان نيز یادآورشد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این طرح منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط به شغل واحدهای تاییدیه از دستگاه‌های متولی طرح «آفتاب امید» خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار