معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سالانه جذب و آموزش افراد بی‌سواد از شهریورماه تا بهمن‌ماه انجام می‌شود، گفت: امسال نیز از شهریورماه تاکنون 28 هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی جذب شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 18 December 2017
موسی شیخی اظهار کرد: مرکز آمار ایران هر پنج سال یک بار در سرشماری نفوس و مسکن اقدام به آمارگیری بی‌سوادان در کشور می‌کند. در پایان سال 93 براساس اعلام مرکز آمار ایران براساس خوداظهاری در خوزستان، 232 هزار نفر خود را بی‌سواد معرفی کرده‌اند. البته این خوداظهاری باید راستی آزمایی شود. به همین دلیل این آمار باید پالایش شود اما مرکز آمار ایران هنوز اطلاعات و لیست اسامی دقیق این افراد را برای ما ارسال نکرده است.

وی افزود: از سال 90 تا 95 رشد آموزشی در حوزه ارتقا سواد در خوزستان 2.8 درصد بوده است که این عدد از متوسط رشد کشوری نیز بیشتر است. یکی از عواملی که موجب می‌شود رشد آموزشی بهتر و پایداری داشته باشیم، تغییر محتوای آموزشی به منظور بهبود کیفیت آموزشی است؛ به گونه‌ای که برای کشاورزان، کارگران، بانوان و زندانیان هر کدام یک محتوا در نظر گرفته شده است. با این کار دانش و محتوای کاری ما در حال کاربردی شدن است. امیدواریم که این تغییر محتوای آموزشی بر افزایش کیفیت مهارت‌های زندگی و اطلاع سوادآموزان از حقوق شهروندی موثر باشد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سالانه جذب و آموزش افراد بی‌سواد از شهریورماه آغاز و تا بهمن‌ماه ادامه دارد. این افراد طی یک دوره شش ماه تحت آموزش سوادآموزی قرار می‌گیرند. امسال نیز از شهریورماه تا کنون  28 هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی جذب شدند.

شیخی خاطرنشان‌کرد: از اولویت‌های سوادآموزی می‌توان به جذب و آموزش اولیا بی‌سواد و دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله، راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی، آموزش ICDL و آموزش از طریق تبلت اشاره کرد. طرح آموزش سوادآموزان از طریق تبلت اواخر سال گذشته در استان آغاز و تا نیمه اول شهریورماه سال جاری ادامه داشت.

وی ادامه داد: این نوع آموزش از نظر کیفیت و شوق یادگیری تاثیر زیادی در سوادآموزان داشته است. اجرای این طرح در استان موفقیت‌آمیز بوده است و در آخرین سفر رئیس سازمان سوادآموزی و مدیرکل پژوهشکده‌های تعلیم و تربیت به اهواز اعلام شد که اجرای این طرح موفقیت‌آمیز بوده است و به زودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از کارهای ما آموزش و توانمندسازی شش هزار آموزش‌دهنده و مربی در سال 96 به منظور تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری بی‌سوادان بوده است.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار