مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز از راه اندازی پایلوت نخستین سیستم تشخیص و تحلیل اتوماتیک مشکلات تجهیزات شبکه برق اهواز در این شهرستان خبرداد
کد خبر: ۵۳۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 17 December 2017
حسن کریمی با اشاره به برگزاری جلسه ای با کارشناسان شرکت"کپکو" کره جنوبی که در زمینه سیتمهای حرارتی تشخیص اتوماتیک مشکلات شبکه با روش ترموویژن یا گرمانگاری فعال هستند، اظهار کرد:با توجه به اهمیت روز افزون نقش انرژی الکتریکی در زندگی مردم و لزوم کاهش خاموشی ها و به منظور جلب رضایت شهروندان، در تلاش هستیم تا با استفاده از تجربیات دیگر شرکتهای موفق و بکارگیری تکنولوژیهای به روز و با شناسایی مشکلات شبکه و همچنین اتصالات سست بصورت دیجیتال، در راستای کاهش خاموشی ها گام برداریم.

وی افزود: شرکت کپکو کره جنوبی که در زمینه تحقیق و توسعه و تجهیزات عیب یابی شبکه برق ارائه خدمات می کند با استفاده از داده های متراکم و تجربیات بیست ساله خود و تکنولوژی نوین، درجه دقت و تشخیص تجهیزات را بالا برده و به عنوان مخترع نخستین سیستم "تشخیص خطوط معیوب با تصاویر حرارتی" تجربیات موفقی دارد.

کریمی ادامه داد: این شرکت در این راستا توانسته شبکه برق کره جنوبی را با دارا بودن 9میلیون پایه برق و دهها هزار کیلومتر خطوط توزیع پایدار نگهداشته و میانگین سالیانه خاموشی شبکه برق را به ۱۰ دقیقه کاهش دهد و ما به دنبال استفاده از توانایی های این شرکت هستیم.

وی گفت: گرمای بیش از حد هوا و مصرف بالای برق مشترکین در کلانشهر اهواز باعث بروز گداختگی ها و در نتیجه اتصالات سست در شبکه می شود که هر ساله با استفاده از دستگاههای ترموویژن با روش دستی نسبت به شناسایی این اتصالات اقدام می شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز عنوان کرد: به دلیل طولانی بودن زمان بررسی و همچنین خطای انسانی، برای اولین بار در ایران نرم افزار TADSبا استفاده ازهوش مصنوعی بطور اتوماتیک و دقت و سرعت بالا پس از برداشت وضعیت شبکه، امکان تحلیل داده ها را در کوتاهترین زمان ممکن میسر کرده و بدلیل بکارگیری هوش مصنوعی خطای انسانی را کاملا برطرف کرده است.

کریمی بیان کرد: این نرم افزار به دلیل قابلیت گزارش گیری سریع در وقت نیز صرفه جویی می کند و گزارشات جامعی از جزییات تجهیزات معیوب را فراهم و سرعت تحلیل را 100 برابر افزایش می دهد و می تواند با سرعت 20 تا 30کیلومتر برساعت وضعیت شبکه را با دوربین های مخصوص ترموویژن یا گرمانگاری برداشت و پردازش کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تبادل نظر کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق اهواز با کارشناسان شرکت کپکو قرار است تا از اواخر دی ماه سال جاری به مدت دوماه بصورت آزمایشی این دستگاه در اهواز به بررسی وضعیت شبکه توزیع نیروی برق این شهر بپردازد.
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار