مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده مه و غبار صبحگاهی بر اثر وارونگی دما تا چهارشنبه هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 16 December 2017
کوروش بهادری اظهار کرد: در هفته جاری جو پایداری بر خوزستان حاکم خواهد بود و تنها پدیده غالب تا روز چهارشنبه مه صبحگاهی یا غبار صبحگاهی بر اثر وارونگی دما است.
 
وی افزود: پدیده وارونگی دما از امروز شروع شد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت که موجب افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی خواهد شد. امروز نیز ارتفاع پدیده وارونگی دما در اهواز به 140 متر رسید.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به میزان بارش‌های روز گذشته در استان گفت: میزان بارش‌ها در 24 ساعت گذشته در لالی 33.1، در گتوند 16.6، تاراز 35.5، در اهواز 12.3، در بهبهان 15، در مسجدسلیمان 31.2، در شوشتر 27.5، ایذه 12.5، هندیجان 3.5، شوش 5.4، آغاجاری 3.4، در رامهرمز 5.7، در امیدیه 5.5، در دزفول 3.7، در دهدز 6.5 و در بستان 2 میلی‌متر گزارش شده است. همچنین در تاراز بارش برف داشتیم که میزان بارش برف در تاراز 15 سانتی‌متر بوده و در بخشی‌هایی از این منطقه تا 60 سانتی‌متر گزارش شده است.
 
بهادری با بیان اینکه چهار شهر خوزستان هیچ گونه بارشی نداشته‌اند، بیان کرد: در شهرهای آبادان، ماهشهر، خرمشهر و شادگان نه تنها بارشی گزارش نشده بلکه در این شهرها گرد و خاک نیز وجود داشت.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: متاسفانه کانون داخلی بین ماهشهر و هندیجان مشکلاتی را برای این شهرها ایجاد کرد و میزان دید افقی روز گذشته در ماهشهر به 100 متر رسید که پس از آن این پدیده به شهرهای دیگر گسترش پیدا کرد و مانع از بارش باران شد.
 
وی گفت: این کانون گرد و خاک که مانع از بارش باران شد، علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی، مشکلات اقلیمی را نیز ایجاد کرده است.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: سامانه بارشی دیگر در آخر هفته وارد خوزستان می‌شود.
 
وی گفت: در شبانه‌روز گذشته رامهرمز با 22 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 4 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 14 تا 21 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار