سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت:
سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت : در بحث ازدیاد برداشت و قراردادهایی که با دانشگاه‌ها در این زمینه منعقد می‌شود به دستور وزیر نفت، قید مالی برداشته شده است و برای این کارها چیزی به عنوان محدودیت پولی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۳۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 16 December 2017
 
ابراهیم طالقانی اظهار کرد: برای بحث ازدیاد برداشت با دانشگاه‌های مختلفی مذاکره و 20 میدان مشخص شده است. در این زمینه با 9 دانشگاه قرارداد بسته شده و بیش از یکسال است که کار خود را آغاز کرده‌اند.
 
وی افزود: در این زمینه نوآوری‌های خوبی صورت گرفته است اما به این نوآوری‌ها بسنده نکرده‌ایم و در قراردادهای IPC که انتقال فناوری یکی از ارکان آن است، به دنبال ورود فناوری به درون دانشگاه و مراکز علمی هستیم.
 
سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در قراردادهای IPC ،گیرندگان فناوری به گروه‌های  IPC کارها، سازندگان داخلی، مهندسین مشاور و دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند و مشاور بین المللی مکلف است تا در هر قرارداد به یکی از دانشگاه‌هایی که از سوی ایران مشخص می‌شود، فناوری دانشی را منتقل کند.
 
طالقانی بیان کرد: مشاورین بین المللی در قراردادهای IPC باید دانش مفهومی کار را به دانشگاه‌ها و مرکز علمی مرتبطی که به آن‌ها معرفی می‌شود منتقل کنند. در این زمینه حتی در مذاکرات نیز از نمایندگان دانشگاه‌ها حضور خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: در این زمینه در مذاکراتی که برای میادین منصوری و آزادگان انجام گرفت، نمایندگانی از دانشگاه‌ها نیز حضور یافتند و کمک کردند تا بحث فناوری و انتقال دانش به بهترین شکل صورت بگیرد.
 
سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد: در بحث ازدیاد برداشت و قراردادهایی که با دانشگاه‌ها در این زمینه منعقد می‌شود به دستور وزیر نفت، قید مالی برداشته شده است و برای این کارها چیزی به عنوان محدودیت پولی وجود ندارد.
 
طالقانی گفت: هرکاری که مفید باشد و در کمیته تخصصی بررسی و در کمیته راهبری و کارگروه فرعی هیات مدیره تصویب شود، مبلغی برای قرارداد آن در نظر گرفته می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به عنوان برآورد اولیه برای هر دانشگاه مبلغ 8میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این مبلغ در کارگروه‌ها بررسی خواهد شد و به صورت دقیق‌تر اعلام می‌شود و در صورتی که کار تعریف شده، بیشتر از این میزان باشد نیز منعی برای پرداخت بیشتر وجود ندارد.
 
 
منبع:ایسنا
برچسب ها: پژوهش ، شرکت ملی نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار