رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور:
رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه ۳۷ درصد مدارس کشور توسط خیران مدرسه‌ساز احداث شده‌اند، گفت: خوزستان اولین استانی بود که با مجمع خیرین تعامل داشت و انگیزه خیران را در این استان بالا برده است.
کد خبر: ۵۳۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 15 December 2017
محمدرضا حافظی در آیین افتتاح رسمی پنج پروژه بزرگ آموزشی به همت خیرین مدرسه ساز دزفول که امروز جمعه، 24 آذرماه در دبستان طیبه پاطلا دزفول برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز حرکت خیران مدرسه‌ساز در کشور، 21 سال می گذرد. در حال حاضر تعداد خیران مدرسه ساز در کشور بیش از 650 هزار نفر است. در بیرون از مرزها نیز بیش از هزار نفر این پرچم را بالا نگه داشته اند.

وی افزود: 37 درصد مدارس کشور، سهم خیران مدرسه ساز است و این حرکت نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان گسترش یافته است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه جامعه خیرین متشکل از مردم است، گفت: اولین حرکت ما در خارج از کشور از امارات آغاز شد که مدرسه ای در دوبی ساختیم که اکنون 40 درصد از ظرفیت آن را دانش آموزان برون مرزی و بیگانه تشکیل می دهد که این افتخاری برای ما است. دومین حرکت نیز ترکیه بود که در آنکارا این مجمع خیرین شکل گرفت. در این شهر یک زمین متعلق به دولت ایران وجود داشت که به تصاحب شهرداری استانبول در آمده بود و با مذاکرات و پیگیری های زیادی که کردیم، پروانه ساخت ساختمان مدرسه در این زمین صادر شد.

حافظی ادامه داد: این اتفاق همزمان با اولین دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی بود که به وی نامه دادیم که 600 ایرانی مقیم ترکیه را شناسایی کرده ایم و خواستیم که همزمان با کنلگ زنی این مدرسه، جشن بزرگی برگزار شود و رییس جمهور گفت که این کار بعد از مراسم تحلیف باشد که بعد منقضی شد و سپس میراث فرهنگی دوباره با این کار مخالفت کرد اما این کار ان‌شاالله تحقق خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: سومین کشور هندوستان و چهارمین کشور نیز کانادا خواهد بود که قرار است در این کشور حضور پیدا کنیم. اخیرا نیز در آلمان و در چهار شهر این کشور، جامعه خیرین را تشکیل دادیم تا این پرچم را در آنجا نیز برافشانیم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است، گفت: در دوران وزارت دکتر بطحایی می توانیم این کار را گسترش دهیم. اولین استانی که این تعامل حسنه را داشت، استان خوزستان بود که انگیزه خیرین را در این استان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر برده است. درصدد هستیم که در ادامه به جای ساختن دبیرستان، ساختمان‌های کار و آموزش را احداث کنیم که دانش آموزان دارای ارزش وجودی شوند و بتوانند برای کشور اشتغال به وجود آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار