اهالی روستاهای ماهور برنجی سفلی و علیا و نیز روستای میدان از توابع بخش سردشت دزفول خواستار تامین گاز برای این روستاها شدند.
کد خبر: ۵۳۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 13 December 2017
دهیار روستای ماهور برنجی از توابع بخش سردشت دزفول روز چهارشنبه گفت:روستاهای ماهور برنجی سفلی،ماهور برنجی علیا و روستای میدان از توابع بخش سردشت دزفول از نعمت گاز شهری محروم هستند که در فصل سرد سال اهالی با مشکل مواجه هستند.

بندر بوذرجمهری افزود:محروم بودن این روستاها از نعمت گاز در حالی است که فاصله آنها تا شهر حمزه که از نعمت گاز برخوردار است 10 کیلومتر و تا روستاهای کوثر و سربیشه 9 کیلومتر می باشد.

وی گفت:تاکنون پیگیری زیادی در این خصوص انجام شده و اداره گاز دزفول مدعی است طراحی عملیات گازرسانی به این روستاها انجام شده ولی تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

بوذرجمهری ضمن تقدیر از تلاش های بخشدار سردشت بابت پیگیری و اقدام های انجام شده در این روستاها افزود:در حال حاضر تنها دسترسی اهالی این روستا به گاز با حدود سه هزار نفر جمعیت تنها از طریق سیلندر می باشد که قیمت تامین یک سیلندر گاز مابع 70 هزار ریال بوده ضمن اینکه تامین و جابجایی سیلندر گاز نیز مشکل ساز است.

وی همچنین از نبود جاده دسترسی به روستای ماهور برنجی به عنوان یک مشکل جدی نام برد و گفت:علاوه بر نداشتن جاده دسترسی به روستای ماهور برنجی ،اهالی این روستا از وجود دبیرستان نیز محروم هستند که همین امر باعث شده دانش آموزان برای ادامه تحصیل به روستای سبزاب و دزفول سفر کنند و بعضا ترک تحصیل کنند ضمن اینکه همین امر باعث ترک تحصیل دختران و برخی پسران این روستا شده است.

علیرضا توفیق زاده رئیس شرکت گاز دزفول نیز گفت:برای حل مشکل گاز روستای ماهور برنجی و 2 روستای دیگر پیگیری شده و بررسی های اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پیگیری صورت گرفته منجر به طراحی و انتخاب پیمانکار نشده است گفت:در تلاش هستیم با تخصیص اعتبار مشکل گاز این روستاها را برطرف کنیم.

بخش سردشت دزفول با حدود سه هزار و 800 کیلومتر مربع وسعت دارای 2 دهستان و حدود 57 روستا است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: سردشت دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار