با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا یادواره شهدای والامقام گروه توپخانه ۶۴ الحدید خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 13 December 2017
به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل جوان و نوجوان، یادواره شهدای گروه توپخانه 64 الحدید در اهواز برگزار می‌شود.

این یادواره روز پنج‌شنبه 23 آذر ماه سال 1396 از ساعت 9 صبح با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم شهیدپرور خوزستان آغاز می‌شود.

در یادواره شهدای والامقام گروه توپخانه 64 الحدید خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان در جمع میهمانان و دوستداران شهدا سخنرانی می‌کند.

همچنین در این برنامه که اجرای آن بر عهده عبدالغفور شیری از مجریان خوزستان است و حسن صفری از مداحان اهل بیت(ع) به نوحه خوانی و حماسه سرایی می‌پردازد.

محفل نورانی یادواره شهدای والامقام گروه توپخانه 64 الحدید خوزستان در پادگان شهید مسعودیان اهواز واقع اتوبان میدان شهید بندر به سمت ترمینال شرق انجام می‌شود.

در این یادواره یاد و خاطره سردار شهید احمد هدایت‌پناه و شهدای توپخانه سپاه خوزستان گرامی داشته می‌شود.

سردار شهید عبدالرسول گندمکار، شهید اسحاق صابری‌نژاد از شهدای نسل سوم، شهید علی رنگ، شهید رضا گرگ‌پور، شهید غلامعلی اسلامی‌پور، شهید حسین غلامعلی، شهید جمهور ثانی‌زاده، شهید داریوش اکبری و شهید امیر ترنجی‌زاده از جمله شهدای والامقام توپخانه هستند.

شهید سید عیسی موسوی یکی دیگر از شهدای توپخانه استان خوزستان است که در سحرگاه چهارمین روز از بهار سال 1342 در روستای آبله در خانواده‌ای متدین و مذهبی از سادات حیات غیب دیده به جهان گشود.

شهید موسوی در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه رفت ولی در روز جمعه دوم فروردین سال 1387 در حالی که فرمانده گردان توپخانه حضرت امام جعفر صادق (ع) تیپ امام حسن مجتبی (ع) سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آسمان پرواز کرد.

شهید حسن حزباوی و شهید امیرعلی هیودی نیز 2 تن دیگر از شهدای گروه توپخانه 64 الحدید خوزستان هستند که در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در سوریه به شهادت رسیدند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار