معاون وزیر تعاون در شوش:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: شوش می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مشارکت مردم در توسعه از طریق تعاونی‌ها کشور باشد.
کد خبر: ۵۳۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 10 December 2017
شوش الگوی بسیار خوب برای توسعه تعاونی‌های کشور است
 
سیدحمید کلانتری امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شرکت‌ تعاونی و نمایشگاه توانمندی‌های روستایی شهرستان شوش اظهار داشت: شوش یکی از شهرهایی است که توانایی اجرای اقتصاد مقاومتی را دارد، مردم این شهر برای شروع کار بسیار خوب و آماده هستند.

وی گفت: بانوان روستای محور چعب با تولیدات و صنایع دستی کارهای زیبا، ساده و ارزشمندی را انجام دادند. این توانمندی‌ها نشان می‌دهد که چه ظرفیت‌هایی فراوانی در این منطقه وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این آمادگی را داریم به بانوانی که چنین فعالیت‌هایی را در روستاهای منطقه خود انجام می‌دهند، تسهیلات ارزان قیمت با سود 4 تا 6 درصد پرداخت کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی، اقتصاد بدون کاغذبازی، کار جمعی و اقتصادی که با مشارکت مردم انجام شود.

کلانتری ادامه داد: کار، فکر و تدبیر باید در تعاونی‌ها نهادینه شود و از امکانات اولیه تولید استفاده کرد، تعاونی‌ها می‌توانند تحول عظیمی را در کشور ایجاد کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش، شناخت فرصت‌های موجود را ارکان لازم برای موفقیت تعاونی ها ضروری دانست و افزود: برای توسعه بخش تعاون عزم ملی نیاز است که مردم را برای فعالیت‌های اقتصادی به سوی بخش تعاونی سوق دهد.

کلانتری اهمیت توسعه مشارکت مردم در ایده و نوآوری و طرح های جدید تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم در عرصه جهانی و بین‌المللی توسعه‌ای موفق را دنبال کنیم باید متکی به توانایی مردم و مشارکت آنان بوده و به روش‌های مبتنی بر رشد توانمندی‌های درون تعاونی توجه شود

وی به سازماندهی تعاونی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین کار در سازماندهی تعاونی‌ها صادرات محصولات است که با این کار می‌توان تولید و بازار فروش آنها افزایش پیدا کند.

کلانتری با اشاره به افزایش 30 درصدی میزان صادرات شرکت های تعاونی کشور در سال گذشته بیان کرد: پیش بینی می‌شود این میزان امسال با رشد قابل توجهی همراه باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد شرکت های تعاونی فعال در کشور را 95 هزار شرکت تعاونی با 110 گرایش شغلی عنوان کرد و افزود: این شرکت‌های تعاونی در زمینه کشاورزی‌، صنعتی ، خدماتی، شیلات، انواع طیور و ماکیان، دام، معدن، گردشگری و حمل و نقل فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: سرپرست اداره تعاون، کارورفاه اجتماعی شهرستان شوش سرکار خانم محمودی به اندازه سه مرد کار و تلاش می‌کند.

کلانتری ادامه داد: ایشان بیش از سه سال در وزارت‌ تعاون، کار در حال تردد و پیگیر مشکلات و کارهای تعاونی شهرستان شوش هستند که نتایج خوبی در زمینه تعاون در این شهرستان حاصل شده است

معاون وزیر کار به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: شوش می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مشارکت مردم در توسعه از طریق تعاونی‌ها کشور باشد.

وی به اعطای تسهیلات کم‌بهره به تعاونی‌های مشاغل خانگی در خوزستان اشاره کرد و افزود: 32 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به تعاونی‌های مشاغل خانگی در خوزستان با سود 4 تا 6 درصد داده می‌شود.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار