معاون وزیر نفت:
معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: روند استخدام دانش آموختگان دانشگاه نفت و ابلاغیه جدید این وزارت مشکلاتی دارد ولی طبق قانون و ضوابط در استخدامی های این وزارت مشکلی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۳۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 06 December 2017
حبیب اله بیطرف روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه نفت آبادان اظهار کرد: روند استخدام دانش آموختگان نفت و ابلاغیه جدید وزارت نفت نباید با هم قاطی می شد ولی وضعیت کنونی دانشگاه صنعت نفت نیاز به ارتقا دارد که در این راستا، راهکار اساسی و برنامه ای راهبردی در وزارت نفت باید تدوین شود.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعت نفت زمانی تنها مرکز آموزش عالی بود و رشته های صنعت نفت را اختصاصی ارایه می داد و آن زمان دوران اوج با بازدهی این دانشگاه بود.

وی افزود:البته در سراسر کشور 12 دانشگاه معتبر صنعت نفت با آموزش علوم نفت وجود دارد که این دانشگاه ها اکنون دانش آموختگان ممتاز را در علم صنعت نفت تربیت می کنند.

بیطرف گفت: دانشگاه صنعت نفت در سال های اخیر در بحث ورودی ها و هم در خروجی ها دانشگاه روند نزولی داشته که این مساله فضای دانشگاه و صنعت را با تهدید روبه رو می کند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با اعلام هزینه سالیانه برای آموزش هر دانشجو 550 میلیون ریال است افزود: سرانه دانشجویی صنعت نفت با 550 میلیون ریال برای هر دانشجو بالاترین سرانه در کشور است که این مهم با اتکا به سرمایه وزارت نفت امکان پذیر شده ولی در آینده چنین شرایطی فراهم نمی شود.

بیطرف، با اعلام ایجاد فضای رقابتی در دانشگاه های صنعت نفت کشور اظهار کرد:وزارت نفت برای مسیر ارتقا و پیشرفت در کنار دانشجویان قرار دارد ضمن اینکه برای پیشرفت آموزشی و علمی نیز در کنار هیات رییسه این دانشگاه ها خواهد بود.

معاون وزیر با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی وزارت نفت گفت: نوع نگاه دانشجویان به استخدام رسمی در وزارت نفت نیاز به تغییر دارد زیرا با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی وزارت نفت مانند گذشته نمی تواند نیروی استخدامی به شکل رسمی داشته باشد ولی استخدامی ها در شرکت های مرتبط و وابسته به وزارت نفت شرایطی تقریبا برابری با بدنه رسمی وزارت نفت ندارد.

وی افزود:150 دانش آموخته گروه الف دانشگاه صنعت نفت برای استخدام در پالایشگاه ستاره خلیج فارس آن هم بدون آزمون معرفی شدند ولی این مهم فقط با استقبال 21 نفر روبه رو شد زیرا این پالایشگاه به صورت رسمی ‌به وزارت نفت تعلق ندارد که این مساله برای وزارت نفت به سئوالی بزرگ تبدیل شده است.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: تحصن و اعتراضات 18 روز گذشته در دانشگاه های نفت آبادان و اهواز ، تنها سبب تضعیف دانشجویان و مختل شدن در روند استخدامی ها می شود در صورتی که استخدامی ها باید مورد تقاضای بخش صنعت باشند و مشتاقانه پذیرفته شوند.

بیطرف خواستار بازگشت دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان به کلاس ها شد و اظهارکرد: ما مطالبات دانشجویان را شنیدیم و از آنها می خواهیم به روند تعطیلی کلاس ها پایان دهند و بحث آموزش دوباره از شنبه در دانشگاه آغاز شود تا ما هم بیشتر و بهتر بتوانیم مطالبات را پیگیری کنیم.

دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان از 18 روز پیش تاکنون با تحصن در محوطه این دانشگاه خواستار احیای امتیازات قانونی ، اولویت دادن به دانشجویان نفت در بحث استخدامی ها ، ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه صنعت نفت و پاسخگو بودن وزارت نفت و مسئولان این دانشگاه شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار