هشتمین همایش شعر آیینی ناله های فرات با حضور شاعران برتر کشور و استان خوزستان دوشنبه شب در تالار نیایش شوش برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 28 November 2017
در این همایش که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن شعر شهرستان شوش برگزار شد شاعرانی از تهران ، قم و نیز اهواز ، اندیمشک ، شوشتر ، دزفول و شوش حضور داشته و به شعرخوانی پرداختند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آئین در سخنانی با بیان اینکه این همایش گامی به ملی شدن برداشته است گفت: همایش آئینی ناله های فرات در سالهای اخیر با کیفیت بهتر،مطلوب تر و منظم تر برگزار شده و برای ارتقا این همایش درسطح ملی می بایست منسجم تر،منظم ترو با برنامه ریزی عمل کرد.

ناصر چنانی ابراز امیدواری کرد با توجه به بستر موجود در شهرستان شوش در حوزه ادبیات ، این همایش آئینی با حمایت مردم و مسئولان سال آینده در سایر شهرهای استان نیز برگزار یوشد.

امام جمعه شوش نیز با اشاره به شخصیت دعبل خزاعی شاعر اهل بیت (ع) وحضرت دانیال نبی (ع) در شهرستان شوش و نیز وجود جوانان و نوجوانان مستعد در شعر و ادبیات گفت:مردم شوش دوستدار اهل بیت (ع) بوده که این جای بسی افتخار و مباهات است.

حجت الاسلام سیدمحمد امام گفت: عزت ،احترام ، سربلندی و آنچه که امروز داریم از برکت وجود اهل بیت(ع) است.

وی از شاعران خواست اشعار خود را در مدح اهل بیت(ع) بسرایند و مطمئن باشند مورد نظر و عنایت اهل بیت (ع) قرار می گیرد. اگر اشعار شما شاعران پر محتوا ، انقلابی و مطابق نیاز روز جامعه باشد مرهم دلها خواهد شد.

در این همایش یاد و خاطره محمود صفارزاده شاعر اهل بیت (ع) و بنیانگذار همایش آئینی ناله های فرات گرامی داشته شد.

تجلیل از 20 شاعر برتر حاضر در این همایش با اهدای لوح از دیگر بخش های این همایش بود.

همایش شعر ناله های فرات به برکت مزار مطهر دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) هشت سال است که با استقبال شاعران خوزستانی و کشور در شوش برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار