سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در پی بارش باران یکشنبه شب در استان خوزستان 184 نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.
کد خبر: ۵۳۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 27 November 2017
به گزارش تابناک خورستان، فرهاد حمزه لویی افزود: از مجموع 184 بیمار مراجعه کننده 181 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
وی با بیان اینکه سه بیمار دیگر بستری شده اند یادآور شد: آمار مراجعه کنندگان نسبت به مدت مشابه پارسال یک پنجم کاهش یافته که اطلاع رسانی به شهروندان و افزایش آگاهی آنان در این خصوص نقش مهمی داشته است.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران های پاییزی از سال 1392 آغاز شد و تا سال 1394 بیش از 60 هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال 1395 در کل خوزستان کمتر از یک هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش 70 تا 80 درصدی نسبت به سال های گذشته را داشت.

18 گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در استان خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل های چاه های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده های گیاهی به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده های گیاه کنوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس تنگی ها معرفی کرد.

با توجه به تمهیدات انجام شده از جمله رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم همچنین هرس درختان کنوکارپوس پیش از گل دهی در خوزستان بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان به دلیل عارضه تنگی نفس تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار