کد خبر: ۵۳۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 27 November 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 در این شرکت شامگاه یکشنبه (5 آذرماه) در این باره توضیح داد: در نتیجه تلاش‌های مجدانه مهارگران سخت‌کوش و غیرتمند شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تجهیزات و ضایعات دکل حفاری 95 فتح به نحو مناسب از کانون آتش تخلیه و دهانه چاه پاکسازی گردید.

مهندس سپهر سپهری گفت: این عملیات پیچیده و کاملا فنی و پر مخاطره ، اساسی‌ترین گام در راستای اجرای برنامه مهار چاه به روش کشتن چاه از سطح (TOP KILL) است که امروز پس از چند روز کار مداوم و شبانه روزی در زیر آتش سوزان و پاشش پرحجم آب تحقق یافت.

وی افزود: با به سرانجام رسیدن این عملیات کاملا تخصصی و مستقیم شدن آتش ناشی از فوران نفت و گاز و حذف شعله‌های پیرامونی، مهار و کنترل فوران چاه وارد فاز بعدی شد.

سپهری اظهار کرد: در این مرحله با بررسی وضعیت دهانه چاه و بکارگیری تجهیزات ویژه در عمل با آماده سازی ابزار سطحی، تجهیزات اسنیفر و استینگر و بهره گیری از پمپ های فشار قوی برای تزریق سیال سنگین حفاری اقدام به مهار چاه از طریق خطوط ارتباطی سیال، آخرین مرحله کار اجرا و چاه ایمن سازی خواهد شد.

مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید – 2 در شرکت ملی حفاری ایران گفت: همسو با اجرای این عملیات، حفر دو حلقه چاه امدادی با کاربست دستگاه های حفاری سنگین 93 و 94 فتح ناوگان شرکت نیز ادامه دارد.

به گزارش فارس، چاه 147 رگ سفید – 2 هفتم آبان ماه گذشته در حین حفاری بوسیله دکل حفاری 95 فتح دچار فوران گاز و آتش سوزی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار