استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره انعقاد تفاهم‌نامه با بانک ملی در خصوص ارائه تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی استان، گفت: امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها شاهد ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رشد سرمایه‌گذاری در استان خوزستان باشیم.
کد خبر: ۵۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 25 November 2017
غلامرضا شریعتی امروز 4آذرماه در حاشیه جلسه امضای تفاهم نامه تسهیلات کم بهره در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل مبلغ تفاهم نامه با بانک ملی 500 میلیارد تومان است که می‌توان در اختیار مراکز تولیدی، اصناف تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌ها برای کمک و رونق تولید و گسترش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان است. 
  
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی آن است که میزان سود و بهره وام‌ها بالا است، در این تفاهم نامه قرار است تا 10درصد از بهره این وام‌ها توسط استانداری خوزستان پرداخت شود. 
  
استاندار خوزستان تصریح کرد: مراکزی که برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند، در صورت تایید کمیته‌های در نظر گرفته شده برای اخذ تسهیلات و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند تسهیلات با سود 8درصد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و آن‌ها نیز متعهد می‌شوند تا متناسب با تسهیلاتی که دریافت می‌کنند، میزان اشتغال خود را افزایش دهند. 
  
شریعتی با بیان این‌که تلاش بر این است تا به واحدهای تولیدی کمک شود، عنوان کرد: نرخ 8 درصد سود تسهیلاتی که در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی وابسته به نرخ متوسط بیکاری منطقه نیز است. مناطقی که نرخ بیکاری آن‌ها بیشتر از متوسط نرخ بیکاری استان باشد، نرخ سود تسهیلات آن‌ها به 7درصد کاهش پیدا می‌کند. 
  
وی ادامه داد: مناطقی که نرخ بیکاری آن‌ها نیز بالای 17درصد باشد، سود تسهیلات آن‌ها 7 درصد خواهد بود. همچنین مناطقی که نرخ بیکاری آن‌ها بالای 20درصد باشد، نرخ سود تسهیلات آنها 2درصد کاهش پیدا می‌کند و به 6درصد می‌رسد. 
  
استاندار خوزستان بیان کرد: تمام سود باقی مانده توسط استانداری خوزستان پرداخت می‌شود تا فضا برای کسب و کار استان بهتر شود و بتوانیم میزان اشتغال را افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهیم. همچنین در این زمینه به دنبال آن هستیم تا صنایع تولیدی و صنفی را حمایت کنیم و اشتغال موجود را حفظ کنیم. 
  
شریعتی گفت: این پکیج تفاهم‌نامه را برای واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و واحدهای صادراتی نیز خواهیم داشت. این کار، یک کار ابتکاری توسط استان خوزستان است که از محل کمک‌های فنی اعتباری اعتبارات استان در نظر گرفته شده است. 
  
وی افزود: در جلساتی که بخش های مختلف استان برای گسترش اشتغال در خوزستان داشتند، به این نتیجه رسیدند و در چند ماه ساز و کار تفاهم نامه با بانک ملی را در نظر گرفتند و خوشبختانه این تفاهم نامه امروز به امضا رسید. 
  
استاندار خوزستان اظهار کرد: از بانک ملی برای امضای این تفاهم نامه نهایت تشکر را دارم و در این زمینه از بانک کشاورزی نیز درخواست می کنیم تا به طور جد پیگیر این مساله باشد تا به کمک بخش کشاورزی استان بیاید. 
  
شریعتی ادامه داد: استانداری خوزستان آماده ارائه این شرایط است و بانک‌ها باید متقاضی اجرای آن باشند. در این زمینه 10 درصد از سود را تضمین می‌کنیم که پرداخت شود و لازم است تا بانک کشاورزی در این مساله ورود کند. 
  
وی خاطرنشان کرد: برای بخش صادرات و توسعه صادرات و کمک به آن‌ها نیز در حال طراحی پکیج تفاهم‌نامه‌ای هستیم تا این بخش نیز حمایت شود. امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه‌ها شاهد ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رشد سرمایه‌گذاری در استان خوزستان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار