دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حمله تروریستی اخیر علیه مسجدی در منطقه سینای مصر را محکوم کرده و در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد، جهان باید با ابزارهای نظامی تروریست‌ها را از بین ببرد و در عین حال گفت که آمریکا نیاز به یک دیوار در مرز جنوب خود و ممنوعیت‌های مسافرتی برای محافظت از خود دارد.
کد خبر: ۵۲۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 25 November 2017

به گزارش تابناک : ترامپ روز جمعه بعد از گفت‌وگوی تلفنی با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در توئیتی نوشت: ما نیاز به دیوار داریم، ما نیاز به ممنوعیت (مسافرتی) داریم، خداوند مردم مصر را مورد مرحمت قرار دهد.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که او همزمان در فلوریدا هم مشغول به کار و هم مشغول بازی گلف از جمله با دو قهرمان سرشناس این رشته یعنی تاگر وودز و داستین جانسون بود.

او در عین حال با رهبران خارجی نیز گفت‌وگو داشته و توئیت نیز منتشر می‌کرد.

ترامپ پیش از واکنش نشان دادن به حمله مصر با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه صحبت کرد.

ترامپ در توئیتی نوشت: دنیا نمی‌تواند تروریست را تحمل کند. ما باید از راه نظامی آنها را شکست دهیم و ایدئولوژی افراط گری که پایه و اساس موجودیت آنها را شکل می‌دهد بی‌اعتبار کنیم.

کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با سیسی ضمن محکوم کردن حمله مصر تاکید کرد: آمریکا در رویارویی با تروریسم در کنار مصر خواهد ایستاد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد: جامعه بین‌الملل نمی‌تواند گروه‌های تروریستی وحشی را تحمل کند و باید تلاش‌هایش برای شکست تروریسم و افراط گری در همه اشکالش را تشدید کند.

ترامپ به بهانه این حمله تروریستی از طرح پیشنهادی خود برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک و تلاش‌هایش برای ممنوع کردن ورود اتباع مسلمان به آمریکا دفاع کرد و نوشت: ما باید باهوش‌تر از هر زمان سراغ یکدیگر بیاییم و این کار را خواهیم کرد. ما نیاز به دیوار و ممنوعیت‌ها داریم.

وی قبل از این توئیت‌ها در توئیت دیگری نوشته بود که در فلوریدا قرار است با تایگر وودز و داستین جانسون گلف بازی کنم و بعد از آن در کلوب شخصی‌اش "مارالاگو" مذاکرات بیشتری درباره بازگشت هرچه بیشتر شرکت‌ها به آمریکا و ایجاد شغل‌های بیشتر خواهد داشت.






منبع : آسوشیتدپرس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار