فرماندار مسجدسلیمان:
فرماندار مسجدسلیمان گفت: با توجه به مشکلاتی که در بافت شهر و همچنین آلودگی مناطق شهری به نفت و گاز وجود دارد، در گذشته طرح جابه‌جایی شهر مسجدسلیمان مطرح شده بود ولی به دلیل بار مالی این طرح، جابه‌جایی این شهر اجرایی نشد.
کد خبر: ۵۲۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 25 November 2017
علیرضا گوروئی، با ابراز نگرانی از وضعیت بافت فرسوده مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 درصد بافت شهر مسجدسلیمان فرسوده است، با مشکلات زیادی در حوزه شهری مواجه هستیم. 
  
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در بافت شهر و همچنین آلودگی مناطق شهری به نفت و گاز وجود دارد، در گذشته طرح جابه‌جایی شهر مسجدسلیمان مطرح شده بود ولی به دلیل بار مالی این طرح، جابه‌جایی این شهر اجرایی نشد. 
  
فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به انجام اقداماتی جهت پیشگیری از مشکلات در بخش‌های بافت فرسوده شهر تصریح کرد: در حال حاضر جابه‌جایی مناطق آلوده به نفت و گاز در حال انجام است و قرار بر این است در منطقه‌ای از شهر، جهت جابه‌جایی این منازل 1000 واحد مسکونی احداث شود. 
  
گوروئی ادامه داد: تاکنون 310 واحد مسکونی تکمیل و به خانواده‌های ساکن مناطق آلوده به نفت و گاز تحویل داده شد و احداث 195 واحد دیگر نیز به پایان رسیده و فرایند واگذاری این منازل تا پایان آذرماه انجام می‌شود. همچنین عملیات عمرانی 500 واحد دیگر حدود 50 تا 70 پیشرفت فیزیکی داشته که باید این منازل نیز تکمیل شوند. 
  
وی گفت: تسهیلاتی نیز برای مقاوم‌سازی منازل موجود در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است. همچنین نظارت سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازها بیشتر شده است. 
  
فرماندار مسجدسلیمان تصریح کرد: با توجه به اینکه مسجدسلیمان شهر زلزله‌خیزی است جهت ارتقای آگاهی مردم هنگام وقوع زلزله در حال هماهنگی برگزاری مانور زلزله در هشتم آذرماه هستیم. مانور زلزله امسال متفاوت از همیشه و به صورت ناگهانی برگزار خواهد شد. 
  
گوروئی ادامه داد: همچنین سعی می‌کنیم در بازدیدی که در چند روز آینده از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خواهیم داشت از تجربیات زلزله‌زدگان این استان بهره ببریم. 
  
وی بیان کرد: در صورت وقوع زلزله آمادگی اسکان اضطراری بخش قابل توجهی از مردم شهر را داریم و یک سالن مدیریت بحران در این خصوص در نظر گرفته شده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار