عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر کلانشهر اهواز، گفت: بین یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در اهواز داریم.
کد خبر: ۵۲۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 25 November 2017
مازیار جهانبخشی شامگاه جمعه در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزی که در منطقه منبع آب حادثه ریزش کوه رخ داد همراه دیگر اعضای شورای شهر بلافاصله در منطقه حاضر و ۱۸ خانوار از اهالی آن منطقه را که در وضعیت خطرناکی زندگی می کردند نسبت به جابجایی و زندگی در شیرین شهر دعوت کردیم.

وی افزود: در مرحله اول به همراه تعدادی از نمایندگان این خانواده ها از شیرین شهر بازدید انجام ولی با توجه به نبود امکانات کامل و کافی و همچنین اقلیمی که مردم در منطقه آب داشتند، پیشنهاد انتقال این خانواده ها به رامین شهر مطرح شد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: هرچند که برخی از اهالی تعلق خاطر بیشتری نسبت به شهر رامین نشان دادند ولی باز هم تعدادی از خانواده ها برای جابجایی موافقت نکرده و خواستار دریافت مبلغی شدند که استاندار خوزستان پرداخت ۱۲ میلیون تومان به هر کدام از آنها را انجام داد.

جهانبخشی بیان کرد: بین یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در اهواز داریم.

وی خبر داد: هفته قبل در کمیسیون عمران شورای شهر از انبوه سازان و اساتید دانشگاه دعوت و مصوبات ادوار گذشته برای جابجایی حدود ۸۴۵ خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی شهر اهواز را مورد بررسی قرار دادیم.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت: البته پیش بینی می کنیم که بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار خانوار در بافت فرسوده شهر اهواز در حال زندگی هستند.

جهانبخشی یادآور شد: طی مصوبات قبلی مقرر شده بود تا حدود یک هزار و ۷۰۰ خانه برای این خانواده های ساکن در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساخته شود که با گذر زمان به ۵۴۰ واحد کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: هفته آینده در کمیسیون عمران شورای شهر اهواز با از مسکن و شهرسازی، شرکت مجری طرح و همچنین انجمن انبوه سازان مسکن نسبت به برنامه ریزی و طراحی بسته های تشویقی برای بیش از ۵۰۰ واحد نیازمند به جابجایی اقدام می کنیم.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: میزان آورده این خانواده ها باید ۶۰ میلیون تومان باشد که بخشی از آن به عنوان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

جهانبخشی در پایان عنوان کرد: حدود ۲۰ خانوار از منطقه منبع آب به شهر رامین منتقل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار