نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: گفت: فشار مسئله بیکاری یک مقدار زیاد شده است و ما پاسخی نداریم.
کد خبر: ۵۲۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 24 November 2017
 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز سوم آذر، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: در روزهای آینده سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) را پیش رو داریم. عمر مبارک آن حضرت بیست و هشت سال و مدت امامت ایشان شش سال بود. ایشان در طول امامت کوتاه خود خدمات برجسته‌ای به عالم اسلام کردند و به گفته شیخ طوسی در کتاب رجال خود ۱۳۰ نفر از علمای بزرگ در محضر فیض ایشان درس می‌خواندند و در اقصی نقاط عالم برای تدریس و تبلیغ می‌رفتند.

وی با بیان اینکه چندین حوزه علمیه و از جمله اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی از علم ایشان ارتزاق می‌کردند، افزود: اسلام در آن دوره که دوره خاصی بود با خطرات بسیاری مواجه بود. وجود مبارک امام حسن عسکری(ع) بود که این خطرات را دفع می‌کرد و از حقانیت قرآن و دین اسلام دفاع می کرد. 

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته بسیج گفت: همه ملت ما بسیجی هستند. این فداکاری‌های شما، صبر و پایداری شما و خدمتگزاری شما همه نشانه بسیجی بودن شما است. 

وی با بیان اینکه بسیج نه تنها یک نهاد نظامی بلکه یک نهاد فرهنگی، اخلاقی و معنوی است، اظهار کرد: یکی از ثمرات شیرین بسیج همین طرح صالحین بود که در آن مسائل اسلامی، مشکلات روز جامعه و راه برون‌رفت از آنها گفته می‌شود. این طرح از اهواز شروع شد و در همه کشور توسعه پیدا کرد، در اینجا باید بگویم طرح صالحین در برخی کشورهای همجوار نیز عملی شده و در مساجد و محلات آنها اجرا می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از ثمرات بسیج را شکل‌گیری گروه‌های خودجوش مردمی اقشار مختلف به منظور خدمت‌رسانی به مستضعفان دانست و گفت: امروز گروه‌هایی از پزشکان حاذق کشور از تهران، از یزد، اصفهان و خوزستان به پیشنهاد خود برای خدمت‌رسانی به مردم مستضعف در مساجد حضور می‌یابند. برخی از این گروه‌ها در پی بروز بیماری و مشکلات، به کشور عراق نیز رفته‌اند. علاوه بر این هیئت‌های دانشجویی نیز به منظور خدمت‌رسانی به مردم مستضعف راهی روستاهای محروم می‌شوند و به آنها خدمت می‌کنند. این‌ها پزشک و مهندس و دانشجوی بسیجی هستند. آیا اینها نعمت نیست که جوانان ما به برکت انقلاب اسلامی به چنین مرحله‌ای رسیده اند که داوطلبانه خدمت می‌کنند؟ این دست خدمات در حادثه زلزله کرمانشاه نیز دیده شد. 

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود با اشاره به زوال دولت جعلی شیطانی داعش گفت: خدا داعش را از بین برد. به دنبال حرکتی که به فرموده مقام معظم رهبری، سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق ساماندهی کرد و حشدالشعبی عراق نیز به فتوای مرجع تقلید بزرگ؛ آیت‌الله سیستانی وارد میدان شدند. در سوریه ۴۵‌ هزار نفر غیر از ارتش، از خود مردم وارد صحنه شدند و علاوه بر آن ده‌هزار بسیجی از عراق به کمک رزمندگان اسلام در سوریه آمدند. ده‌هزار نفر نیز از افغانستان، پاکستان و... یک ارتش اسلامی بین‌المللی در آنجا شکل گرفت. فرماندهی و مستشاری این حرکت بر عهده سردار سلیمانی بود و از ایران حدود دو سه هزار نفر رزمنده آنجا بودند و بحمدالله این پیروزی بزرگ حاصل شد که به رهبر معظم انقلاب و شما تبریک می‌گوییم و دست این فرمانده عزیز و تک تک رزمندگانمان را می‌بوسیم و به وجودشان، مخصوصا شهدای عزیز مباهات می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله بیکاری گفت: فشار مسئله بیکاری یک مقدار زیاد شده است و ما پاسخی نداریم. تصمیماتی که دولت می گیرد و مجلس شورای اسلامی مصوب می‌کند، من نمی‌دانم در چه گردابی می‌افتد که به مقصد نمی‌رسد. یک از این مصوبات برای ایجاد اشتغال در روستاها، دو میلیارد دلار در مجلس مصوب کردند که از صندوق ذخیره ارزی به صورت قرض‌الحسنه در اختیار جوانان بیکار قرار گیرد. چون بانک ها هیچ خدمتی نمی توانند به ما بکنند، سودشان ۱۸ درصد است با این سودکمر شکن هیچ کاری صورت نمی گیرد. به قرض الحسنه رو آورده‌ایم. 

امام جمعه اهواز  تصریح کرد: این مبلغ اول سال مصوب شد. ما تحت فشاریم. یک بار با مسئولان کشور صحبت کردم و من از استاندار خوزستان می‌خواهم که نتیجه این مبلغ و مبالغ دیگر را پیگیری کند. قرار بود این مبلغ به صورت قرض‌الحسنه در اختیار بیکاران ما قرار گیرد که شغلی برای خود تدارک بینند. این قضیه اول سال مصوب شد الان برج ۹ است. پس کی می خواهد به داد ما برسد؟ من حقیقتاً معترض هستم. گله مند هستم. از استاندار می خواهم پیگیری کند و گزارش بدهد، اما نه گزارش لفظی، به صورت عملی و در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی. چقدر شعار و حرف؟ در هر صورت امیدواریم الان هم که هفته بسیج است مسئولان ما بسیجی‌وار و جهادی عمل کنند و ما شرمنده مردم مخصوصاً جوانانمان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار