معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: فعالیت منشاء گرد و غبار امروز اهواز که کانون فوق بحرانی جنوب و جنوب شرق اهواز است، از جهاتی قابل پیش‌بینی بود.
کد خبر: ۵۲۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 21 November 2017

فرامند هاشمی‌زاده، در واکنش به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر غیرقابل پیش‌بینی بودن پدیده گرد و غبار امروز در اهواز به علت فاصله نزدیک کانون این پدیده اظهار کرد: این پدیده از جهاتی قابل پیش‌بینی بود زیرا سرعت و جهت وزش بادهایی که به سمت استان می‌آیند، کاملا در مدل‌ها مشخص است.

وی ادامه داد: بر اساس سرعت و جهت وزش این بادها می‌توان احتمال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار را پیش‌بینی کرد، بنابراین فعالیت منشاء گرد و غبار امروز اهواز که کانون فوق بحرانی جنوب و جنوب شرق اهواز است، از جهاتی قابل پیش‌بینی بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص آخرین روند اجرای عملیات ضربتی دولت برای مهار ریزگردها در خوزستان عنوان کرد: در این برنامه عملیاتی، مهار کانون فوق بحرانی جنوب و جنوب شرق اهواز به وسعت 42 هزار هکتار ظرف سه سال پیش‌بینی شد.

هاشمی‌زاده ادامه داد: این عملیات از اسفندماه سال گذشته پیش‌بینی و کارهای اجرایی آن از فروردین و اردیبهشت امسال آغاز شد و در همان ماه‌های اول پنج هزار هکتار نهال‌کاری در این کانون گرد و غبار صورت گرفت، که در فصل تابستان به علت عدم امکان کشت، نهال‌کاری در این کانون متوقف شد.

وی افزود: در حال حاضر مجددا نهال‌کاری را در این کانون شروع کرده‌ایم. همچنین آبرسانی به این کانال برای آبیاری نهال‌ها به اتمام رسیده و برای بخش دیگر که آب‌دار کردن بخشی از اراضی این کانون بود، اقدامات اجرایی این کانال آبرسانی رو به اتمام است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: مسلما ظرف یک سال نمی‌توان این کانون را مهار کرد و چنین چیزی امکان ندارد که البته اقدامات اجرایی برای مهار این کانون از ابتدای سال جاری شروع شده و پیش‌بینی شده است که ظرف سه سال بتوانیم این کانون را مهار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار