جمعی از دانشجویان دانشکده نفت اهواز روز دوشنبه خواستار حفظ شدن امتیازات دانشگاه صنعت نفت برای استخدام شدند.
کد خبر: ۵۲۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ 20 November 2017
یکی از این دانشجویان در این خصوص اظهار کرد: امروز دانشجویان در ادامه اعتراض به مشکلات موجود، کلاس های خود را تشکیل نداند و در امتحانات میان ترم شرکت نمی کنند.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: همچنین به صورت مسالمت آمیز، مقابل اتاق اساتید تجمع کرده ایم .

وی ادامه داد: تا زمان دریافت جواب قانع کننده از پیگیری مشکلاتمان کوتاه نمی آییم.

این دانشجو گفت: 2 سال گذشته، هیات رییسه دانشگاه برای پایان دادن به تجمع ادعا کردند مشکل استخدام حل شده و از وزارتخانه نامه و امضا گرفته ایم اما تا کنون هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. 

وی بیان کرد: قرار بر این بود که اگر مشکل استخدام حل نشود هیات رییسه دانشگاه استعفا دهد و در کنار دانشجویان قرار گیرد و یا افراد با توانایی احقاق حقوق دانشجویان جایگزین شود. 

وی اضافه کرد: شرایط استخدامی جدید به گونه ای است که برای هیچ یک از دانشجویان مناسب نیست در حالی که تعهدات ما از ابتدا بر اساس اولویت و با شرایطی خاص بوده است.
دانشجویان از اوایل هفته تجمع کردند که همچنان ادامه دارد. 

دانشجویان دانشکده نفت اهواز در سال 1394، در اعتراض به مصوبه وزارت نفت مبنی بر لغو اولویت استخدام این دانشجویان و همچنین مصاحبه تلویزیونی معاون وزیر نفت مبنی بر هم تراز شدن سهمیه استخدامی دانشکده صنعت نفت با دانشگاه های معتبر آن زمان دست به تجمعاتی زدند. 

با وجود پیگیری های رسانه ای صورت گرفته، تا این لحظه پاسخی از مسئولان این دانشگاه دریافت نشده است.

دانشگاه صنعت نفت، دانشگاهی دولتی، وابسته به وزارت نفت ایران است و چهار دانشکده شامل نفت اهواز، نفت آبادان، نفت تهران و علوم دریایی محمود آباد از زیرمجموعه های آن به شمار می روند.

یک هزار و 100 نفر در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشکده نفت اهواز تحصیل می کنند. 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار