حدود 30 نفر از کارکنان شرکت ساختمانی 'ست' پیمانکار شرکت برق منطقه ای خوزستان یکشنبه با تجمع مقابل ساختمان این شرکت در اهواز به عنوان کارفرمای پروژه خواستار پرداخت حقوق و معوقات خود شدند.
کد خبر: ۵۲۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 13 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، یکی از این کارکنان که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت: حقوق کارکنان شرکت ساختمانی'ست' به مدت پنج ماه پرداخت نشده است. 

وی با اشاره به پرداخت نشدن اضافه کاری ها، عیدی و سنوات سال 95 افزود: حدود 10 روز است که با تجمع در مقابل ساختمان شرکت برق منطقه ای خوزستان خواستار رسیدگی به مطالباتمان هستیم اما پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردیم. 

وی با بیان اینکه به اخراج تهدید شده ایم یادآور شد: پس از پنج ماه کار بدون حقوق ما را به اخراج تهدید کرده اند. اگرچه تمایلی به بیکار شدن نداریم اما ترجیح می دهیم که مطالبات را دریافت و سپس از شرکت اخراج شویم. 

یکی دیگر از کارکنان این شرکت با اشاره به اینکه از 2 سال پیش با تغییر مدیران ارشد این شرکت بسیاری از نیروهای بومی نیز اخراج شدند گفت: در ماه های اخیر روند پرداخت حقوق بسیار نامنظم بود که در همین خصوص نامه نگاری هایی به مدیرعامل و مشاور پروژه شد. 

وی ادامه داد: از کارفرما نیز درخواست کردیم تا از محل تضامین و حکم انجام کار معوقات ما را پرداخت کند اما نتیجه ای حاصل نشد. 

همچنین روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه 'ست' شرکت پیمانکار شرکت برق منطقه ای استان است اظهار کرد: کارگران شرکت ست حقوق چهار ماه خود را از این شرکت طلب دارند. 

تورج فتاحی با این وعده که حقوق این کارگران نهایتا تا آخر هفته پرداخت می شود افزود: با فشارهای وارده توسط شرکت برق منطقه ای استان این بدهی ها تسویه می شود اما شرکت 'ست' اعلام کرده که دیگر نیازی به کارگران ندارد و قصد واگذاری این کار به پیمانکار جزء را دارد. 

وی درخصوص تهدید به اخراج این کارگران توسط شرکت نیز گفت: چنین چیزی صحت ندارد و این شرکت خصوصی و به دنبال توجیهات اقتصادی خود است اما اعتقاد دارد که این کارگران عملکرد مناسبی نداشته اند. 

بنابر این گزارش کارکنان و کارگران این شرکت پیمانکاری با قراردادن خودروهای خود مقابل شرکت برق منطقه ای خواستار پرداخت مطالبات خود شدند. 

پروژه ساخت مجتمع شرکت برق منطقه ای خوزستان با اعتبار سه هزار و 300 میلیارد ریال به شرکت ساختمانی 'ست' واگذار شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار