کد خبر: ۵۲۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 12 November 2017
براساس گزارش ها زمین لرزه ای نسبتا شدید غرب کشور را لرزاند. این زلزله استان های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و فارس را لرزانده است. 
 
گفته می شود مرکز این زلزله سلیمانیه عراق بوده است. خبرگزاری رویترز به نقل از اداره زمین شناسی آمریکا گزارش کرده که زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ کرمانشاه در ایران و سلیمانیه در عراق را لرزانده است.این زلزله در بغداد و کوت هم احساس شده است.
 
هنوز جزئیاتی بیشتری در این باره اعلام نشده اما به گفته شاهدان محلی، مردم در کرمانشاه با وحشت به خیابان آمده‌اند و برخی ارتباطات مختل شده‌اند.

برق برخی مناطق استان ایلام قطع شده است. مردم در شهرهای استان کردستان از منازل خود خارج شده اند و در خیابان ها حضور دارند.  
 
این زمین لرزه در مناطق مختلف استان لرستان احساس شد و مردم را به خیابان کشاند.
 
براساس گزارش ها این زمین لرزه در برخی مناطق استان تهران از جمله رباط کریم، پردیس، پیشوا، پاکدشت، قرچک و ورامین نیز احساس شده است. 
 
 
مرادی رییس مرکز زلزله شناسی درباره زلزله امروز گفت: «مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.»

به گفته او "نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت."

او افزود: «زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب کشور تا ساکنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کردند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار