دادستان عمومی و انقلاب اهواز در بازدید از زندان سپیدار اهوازگفت:کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و توصیه می کنیم قضات به این اولویت مهم نظام و دستگاه قضایی در حوزه زندانبانی توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 11 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای خوزستان عباس حسینی پویا افزود: تلاش ما همواره این بوده که قضات اعمال مجازات زندان را ، آخرین گزینه رسیدگی به جرائم قرار دهند گرچه شرایط جرم و جامعه ایجاب می‌کند که از مجازات زندان به عنوان یکی از ابزار و مجازات‌های بازدارنده استفاده شود.

این مقام ارشد قضایی استان خوزستان بیان کرد: بازدیدهای هدفمند مقام ها و قضات از زندان می تواند رسیدگی مناسب و لازم را به وضعیت کیفری زندانیان به دنبال داشته باشد که در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و بازدید شورای قضایی دادستانی اهواز از زندان نمونه ای ازاین رسیدگی است.

وی خاطرنشان ساخت: تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و بازداشتی از جمله مواردی است که در بازدید زندان ها آن را دنبال می کنیم البته تاکید داریم که قضات باید در پذیرش قرارها اهتمام لازم را داشته باشند .

حسینی پویا همچنین به تقویت جایگاه دادیاری ناظر بر زندان ها در مرکز استان اشاره کرد و گفت: همیشه بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که با اعطای هدفمند امتیازات قانونی در قالب شوراهای طبقه‌بندی، زمینه اصلاح و تربیت زندانیان و جذب آنان در برنامه های فرهنگی و تربیتی را بیشتر کنیم .

وی همچنین به جایگاه انجمن حمایت از زندانیان در راستای توسعه خدمات حمایت محور از زندانی خانواده زندانی و زندان اشاره کرد و گفت: انجمن حمایت زندانیان نیز توانسته ظرف یک سال و نیم گذشته خدمات بسیار موثر و خوبی را در راستای توسعه حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست زندانیان، حمایت از زندانیان واجد شرایط و همچنین کمک به توسعه فضاهای اصلاحی خدماتی و تربیتی زندان ارائه دهد که تمامی اینها موجب می شود دامنه توسعه جرم در جامعه کنترل شده و کاهش یابد.

داستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان و معاونین حوزه دادستانی و دادیاران ناظر بر زندان های اهواز در بازدید 2 ساعته خود از بخش‌های مختلف و اندرزگاه های زندان سپیدار از نزدیک با زندانیان دیدار و ضمن آگاه شدن از مسائل و مشکلات آنان برای رسیدگی به موارد مطرح شده دستورهای لازم را صادر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار