وزیر کشور گفت: امسال هیچ موردی از خروج بدون مجوز نداشتیم، این کار بسیار بزرگ و خوبی است که حاصل همت، همکاری و همدلی بسیاری از دستگاههای اجرای است.
کد خبر: ۵۲۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 11 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان که در محل سالن الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، گفت: مداخله دولت در موضوع اربعین تنها در امور زیربنایی همچون آبرسانی، روشنایی معابر، ساخت پارکینگ و ... است که برای منطقه نیز ماندگار می شود اما سایر موارد باید با مشارکت و همراهی به انجام برسد. 

وی افزود: امید می رود تا با تقسیم کار بهتر و انسجام بیشتر بتوانیم مجموعه کارهای با ثبات تر و ماندگارتری را به انجام برسانیم، البته کارهای انجام شده فعلی کافی نیست و باید طرح جامع زائران اربعین اجرا شود و در آن نیز تمامی قوا و امکانات دیده و لحاظ شود. 

رحمانی فضلی اظهار کرد: امسال با توجه به تجربه چهار ساله پیاپی توانستیم با مدیریت منسجم تری وارد عمل شویم، امسال به نسبت سالهای پیش از یک هماهنگی و همکاری بهتری در انجام امور برخوردار بودیم که حاصل آن نیز رضایتمندی زائران بود. 

وی تصریح کرد: امید می رود همین روال با تعالی، تکامل و برنامه ریزی های منسجم تری در سالهای آینده بعد و به شکل مستمر و باقی تکرار شود. 

وزیر کشور گفت: موضوع اربعین جزو اعتقادات و باورهای ما است و لذا تلاشمان آن است تا کارهای در خور شان اباعبدالله الحسین به انجام رسد. در بخشهای زیرساختها، تدارکات، امنیت، حمل و نقل، اقامت و ... در جهت یافتن نقاط ضعف و تلاش برای رفع آنها به طور جدی دنبال و به انجام می رسد. 

رحمانی فضلی افزود: مسائل بایستی به صورت عمیق تر و بهتر مورد توجه قرار گیرد. امسال ۲۰ درصد به جمعیت زائران نسبت به سال گذشته افزوده شد و اگر این روال در سالهای بعد نیز تکرار شود به طور قطع نیاز به تلاش بیشتر و خدمات رسانی بهتر داریم. 

وی اظهارکرد: امسال بیش از ۶۰ میلیون وعده غذایی به زائران داده شد. در بخش دارو  و درمان نیز هزینه های سنگینی صرف شد و تمام اینکارها برای خدمات رسانی بهتر به زائران بوده است. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: دولت به تنهایی توان تامین بودجه های این چنینی را ندارد ضمن اینکه ارزش این کار به آن است که مردم با جان و دل به میدان بیایند و به زائران اربعین خدمات رسانی کنند. 

وی با اشاره به عبور دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور برای شرکت در اربعین حسینی یادآور شد: خدمات رسانی چه در داخل کشور حتی در عراق به زائران کار بسیار عظیمی است. 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اربعین، یک امر اعتقادی و فرهنگی عظیم است که بایستی از آن در جهت تعالی و رشد اعتقادات و اصول، کمک به نظام جمهوری اسلامی و تقویت باورهای مردمی بهره ببریم.   

رحمانی فضلی افزود: همه ما در این باره نقش داریم و تلاش خواهمی کرد تا این مانور بزرگ اعتقادی و فرهنگی را به راه بیندازیم، چشم تمام دنیا به همایش بزرگ اربعین است و اگر بهتر ساماندهی شود هم قدرت شیعیان را می رساند و هم نظم درونی را که در قالب اعتقاد و باور است را به نمایش می گذارد. 

وی اظهار کرد: ما به عنوان کشوری که به حکومت دینی اعتقاد داریم موضوع اربعین را فراتر از مرزهایمان می بینیم و این یک الگوی بشری مفید از نظر تمام افکار عمومی جهان است. 

وی تصریح کرد: اینکه شهادت جریان فکری حسینی بعد از گذشته هزار سال هنوز هم ظهور و بروز دارد برای آن است که در بطن و متن و هویت ما موضوعیت دارد، صلح، زیبایی، عدالت، ظلم ستیزی، ایثار، دفاع از مظلوم، آزادی همه و همه در بحث اربعین نهفته است و همه از نظر عقلی و دلی با این مفاهیم آشنا هستند. 

وزیر کشور گفت: در زمان حاضر دنیا تشنه عدالت، آزادی، صلح و زیبایی به عنوان اصول اعتقادی است. 

رحمانی فضلی افزود: اگر بتوانیم موضوع آزادی و عدالت را در حکومت اسلامی مبتنی بر وحد و وحدانیت اجرایی کنیم در واقع کار بزرگی به انجام رسیده و اگر بتوانیم این اصول را در قالب مناسک و مراسم پیاده کنیم می توانیم بر دلها و جانها سیطره یابیم. 

وی اظهار کرد: امید می رود تا هر چه پیشتر می رویم در بُعد اخلاقی و فرهنگی موفق تر باشیم، امسال کارهای بهتر از سال گذشته پیش رفت، پارسال ما مشکلی به نام خروج افراد غیرمجاز را داشتیم که بر همین مبنا ۱۰۰ هزار نفر با همین مشکل به مرزها آمده بودند، اما امسال خوشبختانه هیچ موردی از خروج بدون مجوز نداشتیم، این کار بسیار بزرگ و خوبی است که حاصل همت، همکاری و همدلی بسیاری از دستگاههای اجرای و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی است. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: امسال بحث تدارکات به طور ۱۰۰ درصد  تقویت شد. در حمل و نقل نیز کارهای بزرگی انجام شد و مردم با هیچ تراکم، راه بندان و یا ماندگاری  مواجه نبودند. 

وزیر کشور با قدردانی از تلاش تمامی دست اندرکاران امر خدمات رسانی به زائران اربعین که در قالب ستاد اربعین نقش آفرینی کردند، گفت: همه با جان و دل و به شکل اعتقادی وارد میدان کار و خدمات رسانی شدند، استانهای خوزستان و ایلام نقش مهمی در این باره داشتند. مردم این دو استان میزبانان اصلی زائران بودند و کار بزرگ و خدمات وصف ناپذیر، ستودنی و قابل تقدیری را به انجام رساندند. 

رحمانی فضلی افزود: در خوزستان منطقه آزاد اروند، وزارت نیرو، راه و شهرسازی و بسیاری دیگر، کارهای قابل تحسین و ماندگاری را انجام دادند که از آنان قدردانی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار