جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور :
جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در چهار مرز قریب به 80 تانکر آبرسان سیار مستقر شد، که به نسبت تردد زائران در مرزها این تانکرها را تقسیم کرده ایم.
کد خبر: ۵۲۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 11 November 2017
به گزارش فارس _ منطقه خوزستان، جواد خادمی در بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دولت به منظور تأمین آب شرب زائران حسینی در مرز خسروی، شلمچه، چذابه و مهران امکاناتی را فراهم شد.

وی با تاکید بر تأمین آب شرب و بهداشتی مطلوب برای زائران افزود: در چهار مرز قریب به 80 تانکر آبرسان سیار مستقر شد، که به نسبت تردد زائران در مرزها این تانکرها را تقسیم کرده ایم.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه 6 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب به صورت ساعتی آب را از نظر بهداشتی بررسی می کنند، بیان کرد: همکاران شبانه روز نسبت به نمونه گیری برای کنترل کیفیت آب توزیع شده در مرزها اقدام کردند.

خادمی  با اشاره به استقرار 6 دستگاه بسته بندی آب در مرزها توضیح داد: بخشی از این دستگاه ها آب را به صورت کیسه های 250 و 300 سی. سی بسته بندی می کنند، یک دستگاه بسته بندی آب جرعه ای در شلمچه مستقر شد، که در هر ساعت 7 هزار و 200 بطری آب تولید می کند.

وی با تاکید بر رضایت مسئولان کشوری و استانی از استقرار دستگاه های بسته بندی آب گفت: 100 چشمه حمام در مرز شلمچه و چذابه و یک هزار و 100 چشمه حمام در کربلا و نجف برای استفاده زائرانی که پیاده روی می کنند، احداث کردیم.

خادمی تشریح کرد: تا روز 14 آبان تمام امکانات مورد نیاز مرز خسروی از جلمه حدود 4 تخته چادر گروهی برای این مرز وجود داشت، اما به دلیل اینکه بازگشایی نشد امکانات آن به مهران و چذابه منتقل شد.
وی با اشاره به خرید 400 ست خواب برای همکاران در مرزها عنوان کرد:  400 مترمربع کانکس مدیریتی با تمام امکانات و ملزومات از قبیل کولر، 400 متر موکت، کفپوش و پرده در مرزها به ویژه در شلمچه و چذابه که دسترسی آنها به شهر زیاد نیست، نیز مستقر کردیم.

خادمی افزود: با توجه به سختی تردد در مسیر مرزها به شهر به ویژه در شلمچه و چذابه برای کارشناسان دو کمپ با مساحت 200 متری احداث، و حدود 450 دست لباس متحدالشکل با آرم منقوش به قرارگاه اربعین آب و فاضلاب کشور نیز خریداری شد.

وی توضیح داد: بالغ بر 10 تن مواد اولیه از جمله پِت، فویل بسته بندی درب بطری های آب همچنین 20 هزار کارتن برای بسته بندی آب های تولیدی با اعتباری حدود 500 میلیون تومان خریداری شده است.
خادمی در ادامه ،ایجاد فضای فرهنگی ـ تبلیغی در مسیر زائران، خرید 70 شیر برداشت آب (هشت شیر متصل به هر کدام) برای آب شرب و وضوی زائران و همچنین خرید بیش از 70 مخزن ثابت آب برای مسیر تردد زائران حسینی در مرز خسروی، شلمچه و چذابه نیز از دیگر کارهای انجام شده در مرز ها برشمرد.

این مقام مسئول متذکر شد: در سال جاری همکاران ما در صنعت منابع آب ایران و سازمان آب و برق خوزستان طی یک رکورد بین المللی ظرف دو ماه 29 کیلومتر خط انتقال لوله 350 از طرح آبرسانی غدیر یک آب پایدار را به مرز چذابه  منتقل کردند.

خادمی با بیان اینکه برخی موکب ها به صورت خودجوش از بستان تا چذابه راه اندازی شد عنوان کرد: در این شرایط لازم بود که تانکرهای آبرسان را مستقر و تأمین آب موکب های بین راهی را انجام دهیم.

وی با اشاره به جانمایی مخازن ثابت آب در مسیرهای منتهی به مرزها  توضیح داد: همکاران من نه تنها در آزمایشگاه آب را از نظر کیفیتی کنترل می کنند، بلکه از نظر امنیتی نیز اقدامات لازم را انجام و آب انتقالی را از بستان پلمپ و در خود مرز موقع تخلیه فک پلمپ می کنند.

خادمی در خصوص حرکت اربعین حسینی تاکید کرد: اربعین یک حماسه و فرهنگ ارزشمند نهادینه شده در جمهوری اسلامی ایران است؛، این حرکت حماسی ـ سیاسی هر روز مستمرتر و با شور و شوق بیشتری گرامی داشته می شود.

وی افزود:  پیام اربعین برای جامعه جهانی وحدت بین تمام مسلمانان و شیعیان است، و اینکه به دنیا می گوییم که امن ترین کشور و مرزهای کشورها همین مرزهای ایران است.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  در پایان با تاکید برامنیت مرزهای کشورمتکر شد: نظام با تمام قدرت در رفت و برگشت به زائران خدمات ارائه و در کنار آنها ایستاده تا همگی با سلامت به مرز برگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار