رییس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: از مشکلات این است که یک دانشجوی مستعد یا استادی که می‌خواهد در مورد دیتای واقعی فعالیت کند، این امکان را به راحتی به دست نمی‌آورد و این نقطه کوری است که برای رشته آمار وجود دارد.
کد خبر: ۵۲۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ 06 November 2017
به گزارش  ایسنا - منطقه خوزستان، رحیم چینی‌‌پرداز در همایش آمار و برنامه‌ریزی که امروز دوشنبه (۱۵ آبان ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در ادارات و سازمان‌ها از مشکلات این است که آمار به عنوان یک رشته خدماتی نگاه می‌شود و بسیاری از افراد با علم آمار بیگانه‌اند.

وی افزود: در کشور ما علم آمار مورد توجه قرار نگرفته است و ما فقط تلاش می‌کنیم تا گوشه‌ای از حالت توسعه‌ای علم آمار را برای مردم زنده نگه داریم. امیدوارم موسساتی که نیاز به این علم دارند با آن با گشاده‌رویی برخورد کنند.

ريیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ارتباط کم میان صنعت و دانشگاه، عنوان کرد: یکی از مشکلات این است یک دانشجوی مستعد یا استادی که می‌خواهد در مورد دیتای واقعی فعالیت کند این امکان را به راحتی به دست نمی‌آورد و این نقطه کوری است که برای رشته آمار وجود دارد.

چینی‌‌پرداز در خصوص سابقه رشته آمار در این دانشگاه، گفت: گروه آمار است دانشگاه در سال ۵۲ تاسیس شد و از قديمی‌ترین گروه‌های آمار در ایران بود. از سال ۵۴ اساتید خوبی به این گروه اضافه شدند و بسیاری از اساتید خوب کشور در آن قرار داشتند.

وی ادامه داد: در سال ۶۲ دوره کارشناسی ارشد و در سال ۸۴ دوره دکتری آمار راه‌اندازی شد. از سال ۷۷ تاکنون ۲۷۳ نفر در دو گرایش آمار اجتماعی اقتصادی و آمار ریاضی و ۲۶ نفر در دوره دکتری فارغ‌التحصیل شده‌اند. همچنین تعداد دانشجویان درحال تحصیل دکتری ۱۰ نفر است.

ريیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: تعداد مقالات چاپ شده به زبان فارسی این گروه ۲۰۲ عنوان، مقالات به زبان انگلیسی ۲۱۱ عنوان، مقالات در کنفرانس‌های داخلی ۳۶۶ عنوان و مقالات در کنفرانس‌های بین‌المللی ۸۴ عنوان بوده‌ است. همچنین چاپ ۱۷ عنوان کتاب، ارایه پنج طرح تحقیقاتی داخلی و ارایه هفت طرح تحقیقاتی با سازمان‌ها و نهادهای اجرایی، از دیگر کارهای پژوهشی این گروه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار