نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: این مردم مرزداران وفادارانی هستند که در طول تاریخ کشور، اسم و رسمی برای خود دارند؛ آنها می خواهند بدانند که آیا به کشاورزی خود ادامه بدهند یا خیر.
کد خبر: ۵۲۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 06 November 2017
به گزارش تابناک خوزستان، قاسم ساعدی در مراسم افتتاح طرح انتقال آب به چذابه با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: از وزارت نیرو تقدیر می کنیم چون انتقال آب غدیر به نقطه صفر مرزی برای بهره مندی زائران واقعا قابل تقدیر است. امروز مطالبه اصلی و مهم خوزستان تأمین حق آبه های متفاوت مردم به منظور ادامه حیات و زندگی در این استان است.

وی با اشاره به اینکه از همه مسئولان ذیربط تشکر می کنم که در ۵۵ روز این طرح انتقال آب را به افتتاح رساندند، ادامه داد: خوزستان در بخش آب و برق نیاز به نگاه تخصصی و مدبرانه تر نیاز دارد.

ساعدی همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت: ۸۵ درصد مردم دشت آزادگان و هویزه کشاورز هستند و در صورتی که آب را از آنها بگیریم محکوم به فنا هستند؛ برای انتقال آب شرب مشکلی نداریم ولی در صورتی که امرار معاش و اشتغالزایی جایگزین کشاورزی مردم را انجام دهید. به هر حال این مردم مرزداران وفادارانی هستند که در طول تاریخ کشور، اسم و رسمی برای خود دارند؛ آنها می خواهند بدانند که آیا به کشاورزی خود ادامه بدهند یا خیر.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: نخیلات شادگان و آبادان از بین رفتند در حالی که خوزستان یکی از قطب های تولید خرما در کشور است؛ معیشت مردم نیز از این راه است و در صورت عدم رسیدگی به نخل داران، فشار بیکاری بر دوش دولت سنگین تر می شود. در دشت آزادگان، سال گذشته با چشم خودم دیدم که با موهای سفید اشک می ریزند چون خشک شدن رودخانه جراحی مساوی با از بین رفتن کشاورزی آنها است.

ساعدی بیان کرد: مدیریت حداقل آب موجود خیلی مهم است و اگر نصف استکان آب باشد آن را قطره قطره بین مردم کشور توزیع می کنیم ولی برای اصلا از بین بردن جلگه حاصلخیز خوزستان جایز نیست. برای احیای انهار و رودخانه های خوزستان همه چشم به وزارت نیرو بسته اند؛ امیدوارم منشأ خیر برای مدیریت آب و حل مشکلات این حوزه در خوزستان باشید.

وی تصریح کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان عقیم مانده است در حالی که حکیمانه این طرح برای استان ابلاغ شده است. از سال ۷۵ دولت های مختلف این طرح را قیچی کرده و به حداقل رساندند و سال قبل تأمین آب همان حداقل را نیز از مردم خوزستان دریغ کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار