وزیر نفت با اشاره به آتش سوزی در چاه حفاری رگ سفید، گفت: پیش بینی می‌شود این آتش حدود یک ماه و نیم آینده خاموش شود و برای خاموش آن فقط نیروهای داخلی فعالیت می‌کنند و به اندازه کافی تجربه دارند .
کد خبر: ۵۱۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 04 November 2017
به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در مراسم معرفی قائم مقام جدید وزارت نفت و مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد:برای مهار آتش در رگ سفید از دو مسیر بالا و پایین تلاش می‌شود. از مسیر پایین باید دو چاه حفر شود که اقدامات آن باید فراهم شود. ابتدا باید مکان حفر چاه آماده شود و سپس دکل در آنجا قرار بگیرد. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود این آتش حدود یک ماه و نیم آینده خاموش شود و برای خاموش آن فقط نیروهای داخلی فعالیت می‌کنند و به اندازه کافی تجربه دارند .

زنگنه در مورد خسارت آتش سوزی‌های رگ سفید و پالایشگاه تهران، توضیح داد: در رگ سفید فقط دکل آسیب دیده و مقداری هم نفت می‌سوزد. پالایشگاه تهران هم به جز جانباختن همکاران که خسارت غیرقابل جبرانی است، خسارت مالی قابل توجهی نداشته است .

وی با اشاره به امضای چهار تفاهم‌نامه با شرکت‌های روسی، اظهار کرد: این تعاملات بین‌المللی یک جانبه‌گرایی آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد .

وزیر نفت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که گفته می‌شود بررسی پرونده کرسنت در مرحله آخر قرار دارد، گفت: دیوان وارد شده اما صدور رای چند ماه طول می‌کشد .

زنگنه در پایان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با توتال نیز گفت: توتال کار خود را آغاز کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار