معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از ابتدای حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی تاکنون 285 هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز به کربلای معلی مشرف شده اند.
کد خبر: ۵۱۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 04 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، علی حسین حسین زاده روز شنبه در جریان بازدید از موکبها و گذرگاه چذابه گفت: در این مدت 35 هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه وارد وطن شده اند و به شهرهای خود بازگشتند.

وی افزود: تردد زائران اربعین حسینی در 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه به صورت روان ادامه دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به زمان بازگشت زائران تصریح کرد: هم اکنون بخشی از آنها در حال برگشت هستند اما برگشت اصلی و گسترده تر از 2 روز آینده آغاز می شود.

وی گفت: همچنین گیت های فرعی در مرز تعبیه شده است که اگر هنگام خروج ازدحام جمعیت بیشتر شد از این گیتها برای خروج زئران استفاده شود.

وی افزود: اداره ثبت احوال نیز در گیت های بازگشت مستقر شده اند تا اگر مشکلی در برگشت وجود داشته باشد بتوانیم از اداره ثبت به شکل انلاین در تعیین هویت افرادی که بازمی گردنند استفاده شود. 

حسین زاده اظهار کرد: با توجه به خروجی هایی که از کشور داشته ایم به همان اندازه نیز امکانات برای بازگشت زائران فراهم شده است و هیچ نگرانی برای بازگشت آنها وجود ندارد. 

وی با مقایسه تعداد زائران در حال خروج از مرز چذابه با زائران سال گذشته توضیح داد: سال گذشته به خاطر مشکلاتی که در مرز مهران ایجاد شده بود بخش عظمی از زائران به چذابه مراجعه کردند اما امسال با توجه به برپایی گذرگاه مهران جمعیت اضافه به چذابه وارد نشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: ستاد اربعین خوزستان در راستای فراهم نمودن خدمات بیشتر از 2 ماه پیش به شکل عملی کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که در زمینه ایجاد زیرساخت هایی چون جاده، آبرسانی، تکمیل پایانه و افزایش امکانات رفاهی به منظور کمک به رفت و آمد زائران اربعین حسینی برنامه ریزی هایی صورت گرفته است توضیح داد: تاکنون 85 درصد از زیرساخت ها در چذابه فراهم شده است.

وی با تقدیر از تلاش های مسئولان استانی بیان کرد: امیدواریم مسئولان کشوری با توجه به شکل گیری حرکت عظیم حسینی در منطقه بتوانند اعتبارات و کمک های ببیشتری برای تسهیل در امور و روند تردد زئران فراهم آورند تا از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کنند.

شلمچه و چذابه 2 پایانه مرزی استان خوزستان برای عبور زائران به عتبات عالیات است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار