وزیر نفت:
وزیر نفت سازماندهی و فرماندهی شکل گرفته برای مهار آتش چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید را مطلوب خواند و اظهار امیدواری کرد که تلاش همکاران برای مهار آتش چاه هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
کد خبر: ۵۱۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 02 November 2017
 بیژن زنگنه، صبح امروز (پنجشنبه،۱۱ آبانماه) پس از نشست مشترک با متولیان اطفای حریق چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید اظهار کرد: نخست اظهار تاسف می‌کنم که ۲ تن از همکاران عزیزمان در این حادثه جان عزیزشان را از دست دادند.
 
وی با بیان این که خوشبختانه با فداکاری همکاران شرکت ملی حفاری آسیب جانی در این اتفاق محدود شد، تصریح کرد: خوشبختانه کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری با جدیت و حرفه گری کار را دنبال کردند.
 
به گفته وزیر نفت، کار خاموش کردن چاه که در دنیا جزو کارهای «های تکی»(High Tech) به شمار می‌آید هم اکنون در این منطقه در حال انجام است.
 

زنگنه با بیان این که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مهار آتش چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید از روی سطح و زیر زمین در حال انجام است، گفت: این اقدام‌ها به موازات هم انجام می‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر این که سازماندهی و فرماندهی خوبی برای مهار آتش شکل گرفته است، اظهار امیدواری کرد: تلاش همکاران برای مهار آتش چاه هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

 چاه شماره ۱۴۷ رگ سفید ظهر یکشنبه (هفتم آبان‌) هنگام عملیات حفاری به دلیل فوران گاز، از کنترل خارج و سبب سوختن دکل ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری شد؛ در این حادثه متاسفانه، ۲ نفر از کارکنان عملیاتی شرکت به نام‌های فرزاد ارزانی بیرگانی و محمد سلیمی چگینی جان باختند.

 میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (درجنوب غرب) محصور شده است.

 این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار