مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه مسئولان برای حل مشکلات روستاها اراده جدی دارند، افزود: در این خصوص دولت لایحه ای برای اختصاص 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده بود که آئین نامه اجرایی آن به زودی ابلاغ می شود.
کد خبر: ۵۱۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 01 November 2017
نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در جمع کارآفرینان و مالکان واحدهای تولیدی و صنایع خُرد شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گفت: بیشترین طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی کشور در آران بیدگل و کاشان است به طوری که امسال 11 طرح به میزان 300 میلیارد ریال در روستاهای این مناطق تصویب شده است.

نوراله زاده با اشاره به اینکه مسئولان برای حل مشکلات روستاها اراده جدی دارند، افزود: در این خصوص دولت لایحه ای برای اختصاص 1/5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده بود که آئین نامه اجرایی آن به زودی ابلاغ می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های گردشگری، صنایع دستی، معادن کوچک، گلابگیری و بومگردی از این محل قابل اجرا است، اظهار داشت: کسب و کارهای عمومی بیشتر مورد توجه صندوق کارآفرینی است و البته شرکت های دانش بنیان نوپای مرتبط با این کسب و کارها نیز می توانند برای تقویت خود از این فرصت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق توسعه ملی معادل ریالی آن مبلغ را بصورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری می‌ کند تا از محل این منابع، تسهیلات اشتغالزا در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر پرداخت شود.

وی عنوان کرد: بانک های عامل و صندوق‌ ها برای تسریع در پرداخت این تسهیلات بر اساس قانون باید تضمین هایی از جمله سند منازل مسکونی روستایی، سند زمین کشاورزی، سند واحدهای دامپروری و تجاری در روستاها و نواحی صنعتی و سفته دریافت کنند که ارائه آنها برای روستائیان و عشایر امکانپذیر باشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین گفت: 30 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی سال گذشته در کاشان پرداخت شد و امسال نیز نزدیک به 30 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه تولید و ایجاد اشتغال به این منطقه اختصاص می یابد.

وی در ادامه افزود: کویر برخلاف تصور برخی محدودیت نیست، بلکه مزیت رقابتی این شهرستان است و همچنان که کاشان در گذشته پیشتاز بوده، در آینده نیز می تواند درآمدزایی خوبی از این محل داشته باشد؛ در این راستا اعتبارات سال آینده این منطقه در راستای توجه به حوزه گردشگری و کویر ساماندهی خواهد شد.

نوراله زاده؛ عزم دولت برای حمایت از روستا

نوراله زاده، کاشان را بهترین الگوی موفقیت بخش خصوصی دانست و از ایجاد معاونت شمال استان اصفهان صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان خبرداد و گفت: با ایجاد این معاونت بخشی از تصمیم ها در کاشان اتخاذ می شود و سطح اختیارات صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان افزایش می یابد.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید اضافه کرد: اهالی منطقه کاشان ظرفیت اقتصادی و گردش مالی قابل توجهی در کشور دارند که با مشارکت، هم افزایی و تجمیع منابع ارایه تسهیلات بیشتر ممکن خواهد شد.

ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه از اقدامات صندوق کارآفرینی امید در حمایت از اشتغال جوانان و کارآفرینان شهرستان تقدیر نمود و اظهار امیدواری کرد که با افزایش اعتبارات شهرستان بخش های مختلف اقتصادی از جمله گردشگری به رونق شایسته ای دست یابند. 

وی از وجود بیش از 1700 مرکز صنعتی و تولیدی در شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد و نقش این مراکز را در تولید اشتغال در منطقه و صادرات محصولاتی از قبیل فرش، گلاب و عرقیات گیاهی خاطر نشان کرد.

در ادامه این جلسه، کارآفرینان شهرستان کاشان به بیان دیدگاه های خود در خصوص رونق اقتصاد و اشتغال در شهرستان پرداختند.

پس از این جلسه نوراله زاده مدیرعامل صندوق به اتفاق هیئت همراه از چند طرح گردشگری و پرورش ماهیان زینتی بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار