مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: اجرای طرح «روستا ـ تعاون» به عنوان پایلوت در ۸۵ روستا صورت گرفته که سهم شهرستان شوش بالغ بر ۲۶ روستا است.
کد خبر: ۵۱۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 27 October 2017
به گزارش مهر _ منطقه خوزستان، سید نور محمدپور پیش از ظهر امروز در ستاد اشتغال شهرستان شوش با حضور استاندار خوزستان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران (تنها مرجع ارائه دهنده بر اساس مستندات) شهرستان شوش در سال قبل ۶۷ هزار و ۳۰۲ نفر بوده است. جمعیت شاغل شهرستان ۴۲ هزار و ۱۳ نفر در سال ۹۰ و در سال گذشته ۶۰ هزار و یک نفر شد.

وی افزود: در سال ۹۰ تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۳ نفر جمعیت بیکار در شوش داشتیم که سال قبل هفت هزار و ۳۰۱ نفر شده اند. نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۰ حدود ۳۳ درصد بوده که سال قبل تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد: نرخ بیکاری در سال ۹۰ حدود ۳۰ درصد ولی در سال گذشته ۱۱ درصد شده است.

محمدپور با اشاره به اینکه طی سال های اخیر جمعیت بیکار شهرستان شوش کاهش و جمعیت شاغل افزایش پیدا کرده ادامه داد: هرچند آمار خوب است ولی باز ما قانع به این آمار نیستیم.

وی بیان کرد: به منظور اجرای طرح های فراگیر اشتغال ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار کشوری تعیین و از این میزان ۳.۷۵ درصد حدود ۷۵۰ میلیارد تومان سهم خوزستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد: طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای نیز در کشور مصوب شده که سهم خوزستان بالغ بر هشت هزار نفر است. مبلغ بخشودگی برای مشوق های بیمه ای برای افرادی که طرح کارورزی را می گذرانند، دولت پرداخت می کند.

محمدپور یادآور شد: در طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای بخش های صنعت و معدن، صنایع دستی، راه و شهرسازی و همچنین بخش کشاورزی سهیم خواهند بود.

وی در پایان خبر داد: اجرای طرح «روستا -تعاون» به عنوان پایلوت در ۸۵ روستا صورت گرفته که سهم شهرستان شوش بالغ بر ۲۶ روستا است. امیدوارم با تلاش و همت همه مسئولان این طرح با جدیت اجرا و پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار خوزستان، نماینده مردم شوش در مجلس، مدیرکل و معاونان تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، فرماندهی انتظامی شوش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان، فرماندار شوش، مشاور استاندار و برخی دیگر از مسئولان استانی و محلی در این جلسه حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار