مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان:
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در سطح استان خوزستان باید مکان‌هایی ویژه اسکان موقت در نظر گرفته شود تا در صورت وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی بتوان جمعیت حادثه دیده را به طور موقت اسکان داد.
کد خبر: ۵۱۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 24 October 2017
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، مسعود انصاریان در جلسه کارگروه تخصصی تأمین مسکن که امروز (2 آبان‌ماه) در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در خصوص ایمنی ساخت و ساز اظهار کرد: مسأله آموزش مجریان ساختمانی در سطح روستاها و نظارت فنی در حال انجام است. همچینن طرح جامع خطرپذیری در خصوص زلزله تهیه شده است. 
  
وی افزود: یکی از مواردی که نیاز است در خصوص تأمین مسکن روستایی انجام شود شناسایی نقاط بحرانی خوزستان است. برخی مناطق سیل‌گیر هستند یا بر اثر بارش با خطر ریزش سنگ مواجه اند یا در صورت وقوع زلزله دچار مشکلاتی می‌شوند که باید این مناطق شناسایی و بهینه‌سازی شوند. 
  
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان تصریح کرد: همچنین به آموزش روش‌های ارزیابی خسارت نیاز داریم و باید تیم‌هایی در سطح شهرستان‌ها آموزش داده شوند که در صورت بروز مشکل توانایی ورود به منطقه آسیب‌دیده را داشته باشند تا بتوانند خسارت وارد شده را ارزیابی کنند. 
  
انصاریان عنوان کرد: همچنین به تشکیل یک بانک جامع اطلاعات در زمینه تشخیص نقاط بحرانی و حادثه‌خیز خوزستان نیاز است که باید این بانک اطلاعات با کمک تمام دستگاه ها در زمینه سیل، زلزله و دیگر خطرها همراه با نقشه موقعیت این مناطق و بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری می‌شود، تشکیل و برنامه‌ای جهت مقاوم‌سازی در بخش‌های مختلف و جهت کاهش خسارات احتمالی طراحی شود. 
  
وی گفت: در بخش‌های شهری و روستایی خوزستان نقاط حادثه‌خیز زیادی وجود دارد که نمونه آن حادثه چند روز پیش در منطقه منبع آب اهواز بود و همانند این حادثه در سال 83 اتفاق افتاد که پس از آن 224 واحد مسکونی در سپیدار ساخته و منازل پرخطر تخلیه شده بود ولی منازل تخلیه شده تخریب نشدند و مجددا شاهد چنین حوادثی شده ایم. 
  
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: یکی از مشکلات خوزستان این است که هیچ کدام از بازسازیها و اقدامات پیشگیرانه که انجام می‌شود ثبت و ضبط نمی‌شود تا مورد استفاده آیندگان قرار بگیرد. 
  
انصاریان گفت: در حال حاضر وضعیت اعتباری طوری است که نمی‌توانیم در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی رقم‌های سنگینی اختصاص دهیم در حالی که باید در یک یا دو برنامه 5 ساله به نقطه قابل قبولی برسیم و نباید منتظر بمانیم اتفاقی بیفتد تا تحرکی داشته باشیم. 
  
وی تصریح کرد: در سطح استان خوزستان باید مکان‌هایی برای اسکان موقت در نظر گرفته شود تا در صورت وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی بتوان جمعیت حادثه دیده را به طور موقت اسکان داد. 
  
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به مشکلات اجرای طرح هادی در امام‌زاده عبدالله باغملک گفت: طرح هادی سه سال پیش مصوب شده ولی تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد هجوم مردم برای تصرف اراضی منابع طبعیی است که توسط افراد مختلف تصرف شده و ساخت و سازهای غیرمجاز انجام داده‌اند که در حال حاضر در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل و طبق قانون ماده 2 منتظر حکم دادرسی هستیم و تا زمانی که حکم صادر نشود بنیاد مسکن نمی‌تواند اقدامی کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار