شهردار اهواز:
شهردار اهواز گفت: 84 واحد مسکونی در کوی رمضان در وضعیت پرخطری قرار دارند که بحث جابه‌جایی این منازل باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۵۱۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 23 October 2017
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، منصور کتانباف صبح امروز (دوشنبه یکم آبان‌ماه) در حاشیه بازدید از کوی رمضان اهواز و خیابان چهار کوی خالدی که روز گذشته ریزش کوه در این خیابان منجر به ریزش آوار روی دو باب منزل مسکونی شده بود، اظهار کرد: طرح ساماندهی منازل پرخطر این منطقه در برنامه‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و پرخطر قرار دارد.
  
وی ادامه داد: طرحی تحت عنوان "طرح مینا" ازسال 85 جهت جابه‌جایی دو هزار واحد مسکونی در این منطقه برنامه‌ریزی شد. از این دو هزار واحد مسکونی، 817 واحد در وضعیت خطرناک قرار دارد که از این 817 واحد نیز وضعیت 84 واحد مسکونی بیشتر پرخطر است که 15 واحد مسکونی آن در وضعیت حادی قرار دارند. 
  
کتانباف گفت: در جلسه روز گذشته استانداری خوزستان برای این 15 واحد مسکونی راهکارهایی مشخص و مقرر شد جابه‌جایی این منازل توسط اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران انجام شود. 
  
شهردار اهواز تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جابه‌جایی این 84 واحد مسکونی را تا امسال انجام دهیم. استاندار خوزستان در این زمینه دو نامه برای وزیر راه و شهرسازی ارسال کرده است. همچنین شب گذشته مقرر شد مجددا نامه‌ای تنظیم کند و به صورت دستی به وزیر راه و شهرسازی تحویل دهد تا مجوزها و کمک‌های لازم از وزیر اخذ شود. 
  
کتانباف ادامه داد: در هر صورت این 84 واحد مسکونی پرخطر باید به سرعت تعیین تکلیف شوند. امیدواریم تعیین تکلیف این منازل تا پایان سال انجام بگیرد و این منازل جابه‌جا شوند. ساکنان این منازل و کارهای مربوط به آن توسط راه و شهرسازی قبلا انجام شده است. 
  
وی در خصوص جانمایی محل جدید اسکان ساکنان منازل این 84 واحد مسکونی پرخطر گفت: برای جابه‌جایی ساکنان این منازل در حال حاضر دو محل در استان وجود دارد و جابه‌جایی این خانوارها به این دو محل امکان‌پذیر است که شهرهای رامین و شیرین‌شهر هستند. 
  
شهردار اهواز ادامه داد: شرایط شیرین‌شهر در این زمینه بهتر از رامین است و به همین علت پیشنهاد شد که برای انتقال و جابه‌جایی ساکنان این منازل به سمت شیرین‌شهر برویم و بدین منظور تسهیلاتی که بخشی از آن به صورت بلاعوض و بخشی دیگر وام است، به این خانوارها ارائه می‌شود. 
  
کتانباف افزود: اگر ساکنان این منازل نپذیرفتند که برای جابه‌جایی به شیرین‌شهر منتقل شوند، باید خودشان بروند و برای اسکان جایی را در شهر اجاره کنند، اما انتقال آنها به شیرین‌شهر به نفع خودشان است زیرا آپارتمان‌های نو، دست اول، با ارائه تسهیلات و بدون آورده قبلی در اختیار ساکنان این منازل پرخطر قرار می‌گیرد. 
  
وی ادامه داد: برای آورده قبلی مورد نیاز این آپارتمان‌ها نیز به این ساکنان به صورت بلاعوض کمک‌هایی می‌شود و واقعا شرایط فراهم شده، فرصت ایده‌ال برای ساکنان این منازل است و اگر فردی از این فرصت استفاده نکند، باید در رفتارهای خود یک بازنگری داشته باشد. 
  
شهردار اهواز در خصوص بحث اشتغال ساکنان منازل پرخطری که به شیرین‌شهر یا ... جابه‌جا خواهند شد، گفت: وقتی فردی می‌پذیرد در یک کلانشهر زندگی کند، الزاما محل اشتغال این فرد کنار منزل او نیست. کلانشهرها دارای یک محدوده و یک حومه هستند و برخی از حومه برای کار کردن به شهر می‌آیند و برخی از شهر به حومه می‌روند و کار می‌کنند. 
  
کتانباف ادامه داد: این خاصیت کلانشهرها است و این جابه‌جایی‌ها اتفاق می‌افتد و مشکل خاصی نیست. این موضوع در دنیا برای کلانشهرها پذیرفته شده است و در ایران هم همینطور است. 
  
وی بیان کرد: هر دستگاه موظف است که راجع به وظایف خود توضیح دهد. وظیفه من این است که اگر در این منطقه، شبکه‌های فاضلاب احداث نشده باشد، عملیات احداث فاضلاب را انجام بدهم. اما بحث جابه‌جایی منازل فراتر از مجموعه شهرداری است و این بحث با شهرداری نیست و مدیریت بحران در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار