رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در ایام اربعین حسینی برای صادرات، باز هستند و صادرکنندگان می‌توانند در این ایام نسبت به صادرات محصولات اقدام کنند.
کد خبر: ۵۱۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 23 October 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، نورالله حسن زاده، اظهار کرد: در سال جاری میزان صادرات از نظر ارزشی بیش از 3 میلیارد و 656 میلیون دلار و از نظر وزنی 184 هزار و 10 تن بوده است که از نظر وزنی 19 درصد و از نظر ارزشی 30 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است. 
  
وی افزود: تراز تجاری کشور در سال 95 برای اولین‌بار از نظر ارزشی روند رو به رشدی داشته و طی شش ماهه نخست سال جاری نیز این رقم مثبت بوده است. 
  
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی برای صادرات، باز است و صادرات کنندگان می‌توانند در این ایام نیز نسبت به صادرات محصولات خود از مبادی و مرزهای استان اقدام کنند. 
  
حسن زاده عنوان کرد: تلاش‌هایی انجام گرفت تا امسال در زمان برگزاری مراسم اربعین امکان صادرات از مرزهای استان متوقف نشود و تجار و صادرکنندگان بتوانند در این زمان به صادرات بپردازند تا مشکلی در بحث تجارت برای بازرگانان به وجود نیاید. 
  
وی ادامه داد: در کل پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در طول ایام اربعین حسینی باز هستند و صادرات در این پایانه‌ها در طول این ایام انجام خواهد شد. 
  
  حسن زاده در خصوص صادرات آرد گفت: میزان صادرات آرد در شش ماهه نخست امسال 13 هزار تن بوده است و در این زمینه امیدواریم این رقم را تا پایان سال به 50 هزار تن برسانیم. 
  
وی با تبریک روز صادرات و اهمیت این مساله خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات اواخر آبان ماه با حضور مسئولین کشوری، استانی و جمعی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خوزستان برگزار خواهد شد و در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استانی در سال جاری تجلیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار