فرمانده مرزبانی ایران:
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: زیرساخت ها و امکانات زیربنایی در مسیرهای منتهی به پایانه های چذابه و شلمچه دراستان خوزستان در مقایسه با سایر مرزهای رسمی کشور فراهم تر است.
کد خبر: ۵۱۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 23 October 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، سردار قاسم رضایی در بازدید از زیرساخت های و امکانات پایانه چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز افزود: برآوردها و بازدیدهای میدانی نشان می دهد که در یک سال اخیر زیرساخت ها و امکانات بهتری برای رفاه حال زائران عزیز اربعین حسینی در 2 پایانه مرزی چذابه و شلمچه فراهم شده و این بدین معناست که تردد زائران با سهولت بهتری انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تجارب موفق گذشته و همچنین برطرف کردن نقاط آسیب پذیر و تقویت نقاط قوت ، هم اکنون به مرحله ای از آمادگی رسیده ایم که می توانیم پذیرای زائران مشتاق اربعین حسینی در چهار خروجی خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان باشیم.

رضایی افزود: در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه تجربه خوبی پیش رو داریم و بسترهای مناسب و در خور شان زائران عزیز تدارک دیده شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماموران مرزبانی و انتظامی به عنوان خادمان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال توفیق خدمتگزاری بیشتری خواهند داشت افزود:با توجه به هماهنگی های بیشتری که با مقامات مرزبانی عراق به وجود آمده پیش بینی ما این است که زائران با سهولت بهتری به عتبات عالیات سفر خواهند کرد.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته هم اکنون مرزهای چهارگانه کشور برای تشرف زائران عزیز به عتبات عالیات آماده شده است.

* برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز دهلران تصمیمی گرفته نشده است

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هنوز برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز دهلران در استان ایلام تصمیمی گرفته نشده ، گفت: البته ما برای باز شدن مرز دهلران اعلام آمادگی کرده ایم ولی طرف عراقی باید آمادگی پذیرش زائران را داشته باشد.

رضایی تاکید کرد برای فعال شدن مرز دهلران باید زیرساخت های مناسب فراهم شود و در آن سوی مرز نیز امکانات لازم وجود داشته باشد.

بنا به این گزارش فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که برای در بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه و بررسی و نظارت بر آمادگی واحدهای مرزبانی و انتظامی مستقر در این 2 مرز وارد خوزستان شده از زیرساخت های امنیتی جداره مرز چذابه بازدید و بر تامین کامل امنیت زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

سردار رضایی در سفر 2 روزه به استان خوزستان در نشستی با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ، آخرین وضعیت امنیتی و زیرساخت های مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه شلمچه را مورد بررسی قرار دادند و بر تعامل و هماهنگی بیشتر دستگاههای خدمات رسان به منظور سهولت در تردد زائران اربعین حسینی تاکید کردند.

طبق اعلام روابط عمومی فرماندهی مرزبانی استان خوزستان ، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا (یکشنبه) ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه ، با فرماندهان ارشد مرزبانی عراق در باره تردد زائران اربعین حسینی دیدار و گفت و گو کند.

در یک ماه اخیر شماری از فرماندهان ارشد انتظامی ، اجرایی و سیاسی کشور به منظور ارزیابی زیرساخت های 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از مرزهای یاد شده بازدید کردند.

بنا به این گزارش با وجود اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از 10 تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان از سه تا پنج روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.

پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از چهار کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

در اربعین حسینی سال گذشته حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20تا 30 درصد افزایش داشته باشد.

طبق برنامه همایش مردمی کاروان پیاده اربعین حسینی از اهواز تا چذابه از دوم آبان به مدت چهار برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار