معاون استاندار خوزستان:
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: جابجایی مناطق پرخطر کوی رمضان اهواز امری ضروری است و در این راستا اگر ساکنان همکاری نکنند، این کار با اجبار انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 23 October 2017
فرامند هاشمی زاده در خصوص حادثه رانش تخته سنگ در منطقه کوی رمضان اهواز و در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه چه عواملی در بروز این حادثه دخیل بوده اند، بدون اینکه ذکر نام دستگاه اجرایی خاصی بیان شود، عنوان کرد: عوامل متعددی در ایجاد این حادثه دخیل بوده اما هم ساکنین منطقه پرخطر کوی رمضان(منبع آب) و هم برخی دستگاه ها را می توان به عنوان خاطیان این حادثه دانست.

وی افزود: حادثه رانش در محله منبع آب که منجر به چهار مصدوم و فوت دو کودک شد برای همه ما مسئولان یک تلنگر است و باید در ایمن سازی و تخلیه اینگونه مناطق هرچه سریعتر و با جدیت اقدام شود.

این عضو کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی استان خوزستان با تاکید بر اینکه جابه جایی ساکنان مناطق پرخطر کوی رمضان ضروری است، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده است برای جابه جایی ساکنین اینگونه مناطق کشور مشارکت مردم می تواند هزینه های مالی و اجتماعی را کاهش دهد؛ اما در خصوص شهر اهواز شاهد همکاری کمتری از سوی ساکنان مناطق غیر رسمی و پرخطر هستیم.

هاشمی زاده ادامه داد: با وجود اینکه دفتر مردمی بافت های فرسوده در این منطقه ایجاد شده است اما مردم همکاری و استقبال لازم در این خصوص نشان نداده اند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: ارائه مشاوره های لازم در زمینه تسهیلات و امتیازهای دولتی برای جابه جایی ساکنیان مناطق پرخطر کوی رمضان و حصیرآباد جهت تشویق مردم در راستای همکاری با دستگاه های مربوطه از جمله کاربری های دفتر مردمی بافت فرسوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا پیش از این اقدامات، پیگیری ها و هشدارها در خصوص محله پرخطر منبع آب را شاهد نبودیم، عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان در این خصوص هشدارها و نگرانی های خود را طی چندین نوبت به ساکنان اعلام کرده بودند اما متاسفانه سطح همکاری های مردمی با مسئولان بسیار ضعیف است.

این عضو شورای برنامه ریزی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته توسط دستگاه های مربوطه برخی منازل در این منطقه پرخطر تخریب شدند و قرار بود زمین آن به فضای سبز تغییر کاربری پیدا کند اما طولی نکشید که در همان منطقه افراد سودجو به ساخت و ساز بناهای غیرمتعارف و غیر استاندارد، اقدام کردند.

هاشمی زاده در بخش دیگری از گفتگوی خود با تابناک در خصوص جزییات امدادرسانی به حادثه رانش تخته سنگ در محله منبع آب، عنوان کرد: در اولین ساعت این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران و مسئولان استانی و شهرستانی در محل حاضر شدند و بر نحوه امدادرسانی به حادثه دیدگان نظارت داشتند.

وی ادامه داد: در این حادثه دلخراش جسد بی جان یک کودک و تعداد پنج مصدوم خارج شد که در مسیر انتقال به بیمارستان یکی از مصدومان نیز جان خود را از دست داد.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان اضافه کرد: یکی از تصمیمات مهمی که در جریان این حادثه انجام شد، تخلیه ضرب الاجلی منازل مجاور در حادثه بود که با مشارکت تیم های امدادی و انتظامی انجام شد تا از هرگونه حادثه احتمالی دیگر پیشگیری شود.

هاشمی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد 84 خانه در معرض خطر فوری هستند که باید در اولین فرصت جابه جا شوند و 818 خانه دیگر که آن ها نیز تقریبا با این مشکل روبرو هستند نیز در برنامه جابه جایی قرار دارند.

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، در منطقه کوی رمضان و منبع آب ۲۷۱ واحد در معرض ریزش سنگ، ۲۸۰ واحد در معرض ریزش کوه و ۳۳ واحد در منطقه برق فشار قوی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، ستاد مدیریت بحران استان تا این لحظه یکی از محل های اسکانی که برای این ساکنان در نظر گرفته شده را شیرین شهر و شهر رامین اعلام کرده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار